شرکتهای دانش بنیان جهت تبدیل ایدهها و نوآوریها به محصول، تجاری سازی تحقیقات، همافزایی علم و ثروت و توانمند سازی و هدایت دانش آموختگان جهت ورود به فضای کسبوکار ایجاد میشوند.این کسبوکارها از نظر ایجاد مشاغل پایدار مبتنی بر فناوری و بهرهبرداری از فرصتهای جدید،نقش مهمی در موفقیت اقتصادی کشور دارند؛از اینرو شناسایی و بررسی عوامل موثر بر رشد و توسعه کارآفرینی در چنین سازمانهایی میتواند در برنامهریزیها و سیاستگذاریها برای ارتقا فعالیتهای کارآفرینانه مفید باشد.در این راستا مطالعه حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر توسعه کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک سامان یافته است. این مطالعه ، تحقیقی است توصیفی از نوع پیمایشی که جامعه ی مورد پژوهش آن 140 نفر از مدیران و کارآفرینان موسسات کوچک و بزرگ مستقر در پارک علم وفناوری استان گیلان میباشد که تعداد حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 103 نفر تخمین زده شده است. نتایج حاصل از بررسی پرسشنامه های 22 سوالی ( با ضریب آلفای کرونباخ 0.81 و شیوه لیکرت 5 امتیازی) به دست آمده نشان میدهد که عوامل مالی و اقتصادی مهمترین مقوله بوده و در این میان مولفههایی چون دستیابی به منابع مالی،تعلیم و آموزش کارآفرینی، توانایی تولید کالاهای باکیفیت و فرهنگ پشتیبان و محرک نوآوری از بالاترین اولویت و اهمیت برخوردارند.
کلید واژگان :پارک علم و فناوری، سازمان های کوچک و متوسط، کارآفرینی.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک