چکیده :

طراحي سيستم تعليق فعال قطار، يکي از مسائل مهم صنعت قطارهاي پر سرعت است. سيستم تعليق غيرفعال مرسوم نمي‌تواند نيازهاي لازم براي پيشرفت قطارهاي پرسرعت با توجه به افزايش سرعت قطار را فراهم کند. در اين مقاله، جهت بهبود ميزان نوسانات کوپه در مقابله با اغتشاشات جانبي ناشي از نامنظمي‌هاي خط آهن و همين¬طور تغييرات جرم کوپه به عنوان نامعيني پارامتري، از کنترل مد لغزشي مدل مبناي پيوندي با تنظيم کننده فازي استفاده شده است. هدف اين مقاله، بهبود کنترل¬کننده¬ مقاوم Hinf با استفاده از روش¬ نوين مد لغزشي برای سيستم تعليق فعال قطار پرسرعت است که باعث کاهش نوسانات و شتاب جانبي کوپه، بهبودي پايداري قطار و راحتي مسافران، حين حرکت در سرعت¬هاي بالا است. انگيزه انتخاب رويکرد مقاوم در اين پروژه، بهبود عملکرد سيستم در حضور انواع نا¬معيني¬هاي پارامتري و عدم قطعيت¬هاي مدل و نيز اغتشاشات خارجي است. به منظور نمايش کارايي بيش¬تر روش پيشنهادی، کنترل¬کننده مقاوم Hinf نيز به منظور کاهش ارتعاشات کوپه قطار طراحی شده است. مقايسه عملکرد سيستم تعليق فعال قطار در حضور کنترل¬کننده Hinf با کنترل¬کننده لغزشي پيشنهادي، مبين توانايي بيشتر کنترل ¬کننده لغزشي در دفع اغتشاش در حضور نامعيني پارامتري است.

کلید واژگان :

تعلیق فعال قطار، کنترل مقاوم، مد لغزشی، کنترل کننده Hinf، عدم قطعیت پارامتری



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک