چکیده :

زمينه و هدف:با پیشرفت صنعت شبکه و اینترنت، باز یهای رایانه ای هم در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته اند و در سبک های مختلف روانه بازار شده اند. لذا هدف از این پژوهش، مقایسه حمایت اجتماعی در نوجوانان علاق همند به سبک های مختلف بازی های رایانه ای بود. مواد و رو شها: روش این پژوهش توصیفی از نوع علّی – مقایسه ای بود. جامعه ی آماری این پژوهش را کلیّه نوجوانان و جوانان پسر مراجع هکننده به گی من تهای شهر زاهدان تشکیل می دادند. با استفاده از روش نمون هگیری خوش های چندمرحله ای هشت گیم نت به صورت قرع هکشی انتخاب شدند. سپس از بین مراجع هکنندگان به گی منت های موردنظر، نمونه 156 نفر ب هصورت تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه حمایت اجتماعی مری پروسیدانو و کنیت هلر در سال 1983 استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داد ههای از شاخ صهای توزیع فراوانی، درصد، میانگین، میانه، انحرا فاستاندارد و از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی شفه و از طریق SPSS23 استفاد هشده است. یافت هها: در حمایت اجتماعی علاق همندان به سب کهای مختلف بازی رایانه ای تفاوت وجود دارد. بدین ترتیب که مخاطبان علاق همند به باز یهای رایان های سبک آنلاین گسترده تیمی حمایت اجتماعی بیشتری نسبت به علاقه مندان به سب کهای بازی رایان های انفرادی ادراک م یکردند ) 05 / p 0 ≥(. آزمودنی هایی که گیم نت و منزل را ب هعنوان محل بازی انتخاب م یکردند از آزمودنی هایی که تنها منزل را ب هعنوان محل موردعلاقه برای بازی انتخاب می کردند، از حمایت اجتماعی ادرا کشد ه بیشتری برخوردار بودند. نتیج هگیری: با رشد روزافزون باز یهای رایانه ای و تنوع و گسترش سبک های مختلف، بهتر است هر سبک بازی رایانه به صورت کاملاً مجزا موردمطالعه و پژوهش قرار گیرد.

کلید واژگان :

حمایت اجتماعی، نوجوانان، سبک بازی رایان های، گیم نت، زاهدان.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک