چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
رسانهای شدن علم را میتوان فرایند توجة فزایندة رسانهها به علم از سویی و پیشبینی ملاکهای رسانهای در علم برای مشروعیتبخشی به علم با استفاده از ارتباطعمومی از سوی دیگر تعریف کرد. در این فرایند سه دسته کنشگر اصلی؛ یعنی «دانشمندان»، «روزنامهنگاران» و «عموم» نقش دارند و تعاملات بین این سه دسته در فرایند رسانهای شدن منجر به چارچوببندی علم در رسانهها میشود. در این مقاله با طرح سه پرسش دربارة «معنای رسانه ای شدن علم»، «ویژگی¬های کنشگران اصلی ارتباطات علم و روابط میان آنها» و «چگونگی شکل گیری چارچوب های رسانه ای علم در جریان روابط میان کنشگران»، تلاش شده تا ضمن پاسخ به این پرسشها، مدلی مفهومی برای تبیین چگونگی چارچوببندی علم در رسانهها ارائه شود.
کلید واژگان :ارتباطات علم، رسانهای شدن علم، چارچوببندی علم، مدلهای ارتباطات علم
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک