چکیده :

هدف اصلی سازمان ها، ارتقاي عملکرد و رسیدن به سطحی از تعالی و پایداري به منظور حفظ بقا، رشد، سودآوري و مرتفع ساختن نیازهاي جامعه می باشد. دراین مقاله تأثیر دو مفهوم کلیدي مدیرت دانش و بازارمحوري بر عملکرد بنگاه ها آزمون می شود. در پژوهش حاضر جهت تدوین مبانی نظري و پیشینه تحقیق از روش کتابخانه اي و براي گردآوري داده ها از جامعه آماري با استفاده از پرسشنامه، از روش میدانی استفاده گردید. جامعه آماري این پژوهش را بنگاه هاي کوچک استان مازندران تشکیل می دهند و براي انتخاب نمونه از روش نمونه گیري تصادفی ساده استفاده شده است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 326 تعیین شد که به دلیل احتمال عدم بازگردانده شدن تعدادي از پرسشنامه ها، 400 پرسشنامه توزیع گردید. همچنین پرسشنامه مورد استفاده استاندارد بوده و شامل 43 گویه می باشد که 18 گویه آن مربوط به مدیریت دانش، 16 گویه مرتبط با بازارمحوري و 9گویه در رابطه با عملکرد می باشد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار AMOS نشان می دهند، مدیریت دانش و بازارمحوري تاثیر مثبت و معنادار بر عملکرد بنگاه هاي کوچک استان مازندران دارند.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، بازارمحوري، عملکرد، بنگاه کوچک.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک