چکیده :

اكوتوريسم شكلي از گردشگري دوران پست مدرنيسم به شمار مي آيد، به طوریکه می توان ازآن به عنوان دومين گونه عمده گردشگري كه در سطوح داخلی وخارجي گردشگران بسياری را براساس گرايش های تقاضای بازار به مقاصد گردشگری جذب نمايد، نام برد. واین درحالی است که اكوتوريسم به عنوان يک گونه از گردشگری قادر است که در استفاده از توان‌های محيطی سبب افزايش همکاری وتاثيرات اقتصادی آن وهمچنين حفاظت از محيط زيست و توسعه پايدار شده و تحرک و پويايی را در اقتصاد محلی و منطقه‌ای به وجود آورد،كه اين خود بازار يابي قوي را در این زمینه مي طلبد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی _ پیمایشی و با مطالعات کتابخانه¬ای انجام شده است.جامعه آماري تحقیق حاضررا 130نفراز گردشگران داخلی استان گلستان که شهرهای گرگان ، گنبد،علی آبادکتول و کردکوی را برای این نوع گردشگری انتخاب کرده اندتشکیل می دهند.جهت تعیین پایایی ابزارتحقیق پیش آزمون صورت گرفت که آلفای کرونباخ محاسبه شده برای مقیاس اصلی پرسشنامه شامل: شناسایی الگوهای بازاریابی اکوتوریسم دراستان گلستان 72/0 درصدبود،که نشانگرپایایی قابل قبول است.نتایج تحقیق برمبنای اولویت نه"پی" بیانگرآن است که درموردعناصر تبلیغات،مشارکت،برنامه ریزی،مکان ضعف وجوددارد. همچنین براساس یافته ها،یک الگوی ریاضی توسعه داده شد.

کلید واژگان :

آمیزه ی بازاریابی،گردشگری اکوتوریسم،گردشگران داخلی،استان گلستان.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک