چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسي ارتباط بين پنج عامل رضايت، بيتفاوتي، موانع تغير، اعتماد و تعهد به عنوان متغيرهاي مستقل با وفاداري به عنوان متغير وابسته است. اين تحقيق تلفن همراه را مورد مطالعه قرار داده است. روش تحقيق حاضر، از نظر هدف، كاربردي بوده و بر حسب روش تحقيقي توصيفي از نوع همبستگي است كه با به كارگيري ابزار پرسشنامه و روش پيمايشي داده هاي مورد نياز جمع آوري شده است. جامعه آماري اين پژوهش، دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران ميباشد و از روش نمونهگيري طبقهاي متناسب با حجم استفاده و تعداد 379 نمونه قابل قبول جمع آوري براي بررسي ،LISREL براي بررسي تحليل عاملي و از نرمافزار ،SPSS گرديده است. براي تجزيه و تحليل داد هها از نرمافزار تحليل مسير استفاده شده است. نتايج پژوهش نشان ميدهد كه متغيرهاي رضايت و بيتفاوتي تاثير قابل توجهي روي وفاداري ميگذارد؛ در حالي كه، متغيرهاي موانع تغيير، اعتماد و تعهد تاثيري روي وفاداري نداشته است. اين پژوهش ميتواند در راستاي نتايج حاصل از آن، به دليل ارائهي اطلاعات مفيد در حوزهي بازاريابي رابطهاي و خدمات، براي محققان و بازاريابان ارزشمند باشد. به علاوه، پيشنهاداتي را جهت بهبود و اثربخشي بيشتر نتايج حاصل از آن ارائه ميدهد.

کلید واژگان :

وفاداري، رضايت، بيتفاوتي، موانع تغيير، اعتماد، تعهد، تلفن همراه



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک