چکیده :

دانش جزء اصلي تشكيل¬دهنده سرمايه فكري سازمان ها ست. سرماية اجتماعي يكي از قابليت¬ها و دارايي¬هاي مهم هر سازمان است كه مي‎تواند به آن سازمان در خلق و تسهيم دانش بسيار كمك كرده و براي آنها در مقايسه با سازمان¬هاي ديگر مزيّت سازماني پايدار ايجاد كند. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسي نقش سرمايه اجتماعي در تسهیم دانش در بین مدیران و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی است. نوع پژوهش، از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، از نوع توصیفی و به لحاظ اجرا، به روش پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران ستادی و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی بوده است که از میان آن ها تعداد 200 نفر شامل 58 نفر مدیر ستادی و 142 نفر کارشناس ستادی به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل دو پرسشنامه سرمایه اجتماعی و تسهیم دانش بوده است. تجزيه و تحليل داده ها با روش تحليل مسير از نوع مدل يابي معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Lisrel و Spss صورت گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که مدل اوليه، با داده هاي اين پژوهش برازش مناسبي دارد. همچنین سرمایه اجتماعی در تسهیم دانش در میان مدیران و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی تاثیر معناداری دارد. سرمايه اجتماعي، تسهیم دانش، جهاد دانشگاهی

کلید واژگان :

سرمايه اجتماعي، تسهیم دانش، جهاد دانشگاهی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک