چکیده :

اين پژوهش با هدف شناسايی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر تابآوری رفتار کارآفرينانه در دانشگا ه به انجام رسیده است. اين تحقیق از نوع کاربردی و باکمک روش کمی و پیمايشی انجا م گرفته است. اطلاعات لازم با استفاد ه از پرسشنامه زوجی از فار غالتحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای ا ستان البرز که درحال حاضر کارآفرين هستند و براساس استعلام و بررسی، تعداد آنها حدود ا 30 نفر می باشد، گردآوری شده است. ابزار سنجش از طريق خبرگان و ديدگاه آنان اقتباس شده است. برای تجزيه و تحلیل و اولويتبندی شواهد از فرايند تحلیل شبکه ا ی فازی استفاد ه شده است. شاخص های مختلف از اعتبار و رواي ی مؤلفه های شناساي یشده در پژوهش پشتیبانی کرده است. در تجزي ه وتحلیل داد ه ها از نر م افزارها ی آمار ی ) SPSS ( و اولوي تبندی استفاد هشده و براساس قاعده نرمافزارهای آماری در مورد نتايج، تصمی مگیری و تحلیل شده است. نتايج تحقیق نشان میدهد افرادی که سريعتر با محیط هماهنگ م یشوند، سطح بالاتری از گراي ش کارآفرين ی را ن شان میدهن د. بخش يافت ههای پژوهش با شاخ صهای توصیفی و استنباطی تجزي هوتحلیل شده است. نتايج نشان داد که عوامل مؤثر بر تا بآوری رفتار کارآفرينانه در دانشگاه عبارتند از: عوامل توسعهدهنده با وزن 0.4686 رتبه اول، بازدارند ههای محیط ی با وزن 0.206 رتبه دوم، محرکهای محیط ی با وزن 0.189 رتبه سوم و محدودکننده با وزن 0.1365 رتبه چهارم. اين پژوهش به تا بآوری رفتار کارآفرينانه، نگاهی جامع داشته و با توجه به موقعیت کشور و سازمان، عوامل مؤثر بر تابآوری رفتار کارآفرينانه در دانشگاه را ارائه کرده است.

کلید واژگان :

کارآفرینی کارآفرینی دانشگاهی رفتار کارآفرینانه تاب آوری دانشگاه فنی و حرفه ای



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک