چکیده :

این مقاله به بررسی بانکداری الکترونیکی و زیر ساخت های آن و چگونگی رشد و گسترش روز افزون فناوری اطلاعات ، انقلابی را در ابعاد مختلف وکمک به سهولت زندگی انسانها و عملکرد سازمانها پرداخته است. این فناوری روشهای کار کرد و نگرش افراد، سازمانها و دولتها را دگرگون ساخته و باعث ایجاد صنایع نوین، مشاغل جدید و خلاقیت در انجام امور شده است. ظهور پدیده هایی چون کسب و کار الکترونیک، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک از نتایج عمده نفوذ و گسترش فناوری اطلاعات در بعد اقتصادی است. کشور ما در عرصه حضور و بکار گیری بانکداری الکترونیک، کشوری جوان است و تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه درازی در پیش رو دارد .در زمینه بانکداری الکترونیک تاکنون فعالیتهای گسترده های صورت گرفته، ليکن نبود برخی زیر ساختها در ابعاد مختلف موجب کندی این فعالیتها شده است. هم اکنون، در اکثر کشورهای پیشرفته، بانک ها خدمات On- line بانکی را جهت مشتریان خود از طریق اینترنت فراهم آورده اند و مشتریان خود از طریق اینترنت فراهم آورده اند و مشتریان بدون نیاز به حضور در بانک، غالب کارهای بانکی خود را با اتصال به Home page ویژه بانک ها و با استفاده از رمز مخصوص خود انجام می دهند. این عوامل، زمینه ای را برای تسهیل انجام امور تجاری و خرید و فروش ایجاد نموده که منجر به افزایش رقابت بین موسسات بانکی و غیر بانکی گردیده است. بنابراین، بانکداری الکترونیک را می توان به عنوان فراهم آورنده امکاناتی برای مشتریان، که بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک و با استفاده از واسطه های ایمن بتوانند به خدمات بانکی دسترسی یابند، تعریف نمود.

کلید واژگان :

عملکرد سازمانها ، فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک