چکیده :

رویکردهای جدید آموزش و بهره گیری از انها در راستای بهبود و افزایش اثربخشی آموزش ها از الزامات توسعه در آموزش های مهارتی می باشد. هدف این پژوهش تعیین تاثیر آموزش با استفاده از تکنیک حل مساله به روش ابداعانه بر افزایش خودکارآمدی و توانمندی در بین کارآموزان مراکز مهارتی بود. روش پژوهش شبه تجربی و با درنظرداشتن گروه آزمایش و کنترل می باشد که در بین مراکز آموزش فنی وحرفه ای استان کردستان انجام گرفت. ابزارگردآوری اطلاعات استفاده از دو پرسشنامه خودکارامدی شرر و توانمند سازی اسپریتزر بود و در پایان داده ها در نرم افزار SPSS وارد شد و در دو بخش توصیفی و استنباطی داده ها تحلیل گشت. یافته ها نشان داد که آموزش به روش حل مساله به روش ابداعانه تاثیر مثبت و معنی دار بر افزایش توانمندی و خودکارامدی کاراموزان مراکز آموزش فنی وحرفه ای دارد. استفاده از این روش آموزشی می تواند در بهبود وضعیت آموزش های مهارتی و ایجاد تحول در این زمینه تاثیرات مثبتی داشته باشد.

کلید واژگان :

حل مساله به روش ابداعانه- خودکارامدی- توانمند سازی- کارآموز- آموزش مهارتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک