چکیده :

مديريت كيفيت فراگير راهكاري است كه بسياري از سازما نها براي بقا خود در عرصه رقابت برگزيده اند.مديريت كيفيت جامع يكي از كاملترين و كارآترين فلسفه هاي مديريتي است كه به نحو شايسته اي مباحث كيفيت و رضايت مشتري را در بردارد.در دنياي امروز كه از يكسو رقابتهاي ملي، منطقه اي و بين المللي بسيار شديد و تنگاتنگ و از سوي ديگر تغييرات و تحولات در تكنولوژي، نياز بازار و ... بسيار سريع و پر شتاب بوده و مسلمًا تجزيه و تحليل شناخت صحيح و بكارگيري مناسب مباحثي از قبيل مديريت كيفيت جامع مي تواند بسيار راهگشا و مؤثر باشد .این تحقیق با هدف معرفی و بررسی مدیریت کیفیت جامع و بررسی نقش آن در رضایت مشتری انجام شده است. این مقاله از نوع مطالعات کتابخانه ای می باشد و در ادبیات موضوع این مقاله ابتدا مدیریت کیفیت جامع (TQM) مورد بحث و بررسی قرار گرفته سپس بحث رضایت مشتری و در آخر ارتباط این دو مورد نتیجه گیری قرار گرفت.

کلید واژگان :

مدیریت کیفیت، رضایت مشتری، سازمان ها



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک