آمیزه بازاریابی از عوامل موثر در توسعه صادرات کالا و خدمات می باشد. هدف این پژوهش؛ بررسی نقش آمیزه محصول در توسعه صادرات عسل شهرستان خوی می باشد. پس از بررسی ادبیات مرتبط با موضوع در داخل و خارج کشور و انجام مصاحبه های مقدماتی با کارشناسان در این زمینه، فرضیات پژوهش تدوین گردید. در این تحقیق، 132 پرسشنامه بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان عسل در شهرستان های خوی توزیع شد. برای آزمون فرضیات پژوهش از آزمون t و پیرسون جهت تعیین تاثیر یا عدم تاثیر هریک ار مولفه های محصول بر صادرات عسل و از آزمون فریدمن جهت استنباط از اولویت مؤلفه ها و مقایسه استنباطی آن ها استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد كه تولید عسل با کیفیت، رعایت استانداردهای بهداشتی، ایجاد نام تجاری و بسته بندی مناسب بر توسعه صادرات عسل شهرستان خوی نقش موثری ایفا دارد و همچنین در میان عناصر محصول بالاترین اولویت را رعايت استانداردهاي بهداشتي در تولید عسل به خود اختصاص داد.
کلید واژگان :محصول، آمیزه بازاریابی، صادرات عسل،
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142383487585220
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی
- برگزار کنندگان : محمد شیرازی پور و محمد ملکی
- تاریخ ثبت : 1393/11/24 17:11:15
- ثبت کننده : الهام حق ویردی زاده
- تعداد بازدید : 356
- تعداد فروش : 0