چکیده :

آمیزه بازاریابی از عوامل موثر در توسعه صادرات کالا و خدمات می باشد. هدف این پژوهش؛ بررسی نقش آمیزه محصول در توسعه صادرات عسل شهرستان خوی می باشد. پس از بررسی ادبیات مرتبط با موضوع در داخل و خارج کشور و انجام مصاحبه های مقدماتی با کارشناسان در این زمینه، فرضیات پژوهش تدوین گردید. در این تحقیق، 132 پرسشنامه بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان عسل در شهرستان های خوی توزیع شد. برای آزمون فرضیات پژوهش از آزمون t و پیرسون جهت تعیین تاثیر یا عدم تاثیر هریک ار مولفه های محصول بر صادرات عسل و از آزمون فریدمن جهت استنباط از اولویت مؤلفه ها و مقایسه استنباطی آن ها استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد كه تولید عسل با کیفیت، رعایت استانداردهای بهداشتی، ایجاد نام تجاری و بسته بندی مناسب بر توسعه صادرات عسل شهرستان خوی نقش موثری ایفا دارد و همچنین در میان عناصر محصول بالاترین اولویت را رعايت استانداردهاي بهداشتي در تولید عسل به خود اختصاص داد.

کلید واژگان :

محصول، آمیزه بازاریابی، صادرات عسل،



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک