رقابت پذیری در طی سالیان گذشته در زمینه های مختلف به یک امر بدیهی تبدیل شده و در اين مقاله هدف شناخت و آناليز جديدترين تأثيرات شاخصهاي تأثيرگذار بر مزيتهاي رقابتي جهاني و بررسي اين شاخص ها و تأثيرشان در رشد و ترقي می باشد.پس از معرفی شاخص های رقابت پذیری جهانی ، در همین راستا موضوعی تحت عنوان گسترش تفکر جهانی برای رقابت جهانی را مورد بررسی قرار داده و سپس با ترسیم نموداری که از 12 رُکن محوریِ شاخصهای رقابت جهانی هستند، از موقعیت فعلی کشورمان در خاورمیانه آگاه شده و آن را نسبت به موقعیت مطلوب نشان می دهیم. در این مقاله همچنین به انواع راههای رسیدن به رشد و ترقی اشاره می شود. از دیگر اهداف ما در این مقاله شناسایی نقاط قوت و ضعف کشورهای خاورمیانه که وابستگی بالایی به ذخائر نفت و گاز دارند ،بوده و از طرفی ارائه ی راهکار برای رقابت هرچه بهتر ایران با این کشورها می باشد.لذا در پایان با توجه به چشم انداز 20 ساله ی ایران و همینطور با توجه به جمع بندی های صورت گرفته در رابطه با کشورهای رقیب به نتیجه گیری پرداخته و راهکارهایی را برای رشد کیفیت شاخص های رقابت پذیری که از 12 عامل محوری تشکیل می شود ، ارائه می دهیم.
کلید واژگان :پویایی رقابت ، شاخص های رقابت جهانی، تفکر جهانی ، رشد و ترقی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142851670524359
- سال انتشار : 1390
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت
- برگزار کنندگان : دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف
- تاریخ ثبت : 1394/01/19 22:41:45
- ثبت کننده : مهران مهدی زاده
- تعداد بازدید : 296
- تعداد فروش : 0