چکیده :

قیمت از نظر لغوی به معنای: سنجش، ارزیابی، اندازه معیار است. قیمت در بازار همان ارزش مبادلۀ کالا و خدمت است که به صورت یک واحد پول بیان می شود. بر این اساس قیمت گذاری بطور ساده به معنای تعیین قیمت برای کالا یا خدمت است. قیمت گذاری فعالیتی است که باید تکرار شود و فرآیندی مداوم و پیوسته است. قیمت گذاری با هدف حداکثرکردن سود، افزایش سهم بازار، رهبری کیفیت ادامه حیاط و یا افزایش قیمت بازار صورت می گیرد. در این مقاله سعی بر آن است که مفهوم قیمت، اهداف قیمت گذاری، عوامل محیط خارجی، و مراحل قیمت مورد بررسی قرار گیرد. امید است مورد استفاده مدیران وسرمایه گذاران قرار گیرد.

کلید واژگان :

قیمت، قیمت گذاری تبادلی، استراتژی قیمت، قیمت گذاری دوبخشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک