چکیده :

پژوهش حاضر با هدف تعيين تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده بر درگیر شدن در کار و رفتار کارآفرینی در دانشگاه اصفهان انجام شد. اين پژوهش از لحاظ هدف کاربردي و از نظر روش توصيفي¬-پيمايشي است. جامعه آماري پژوهش را 855 نفر از کارمندان دانشگاه اصفهان تشکيل دادند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 268 نفر تعیین شد که از طریق روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه "حمایت سازمانی ادراک شده" (ایزنبرگر و همکاران، 1986)، "درگیر شدن در کار"(اسچوفلی و همکاران، 2002) و "رفتار کارافرینی" (پیرس و همکاران، 1997) استفاده شد. نتایج حاصل از بررسی روایی و پایایی پرسشنامه حاکی از آن بود که پرسش نامه های مذکور از روایی و پایایی خوبی برخوردار هستند. فرضیه های پژوهش با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار های آماری spss و smart-PLS مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج حاصل از فرضیه های پژوهش نشان داد، حمایت سازمانی ادراک شده با ضریب مسیر 662/ 0 بر رفتار کارآفرینی و با ضریب مسیر 304/0 بر درگیر شدن در کار تاثیر مثبت و معنادار دارند. همچنین درگیرشدن در کار نقش واسط را در تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده بر رفتار کارآفرینی کارکنان دارد.

کلید واژگان :

حمایت سازمانی ادراک شده، درگیر شدن در کار ، رفتار کارآفرینی، دانشگاه اصفهان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک