چکیده :

تحول شتابنده اي که در تمامی شئون زندگی انسان ها شکل گرفته، ایجاب می نماید تا هر بنگاه اقتصادي در مرکب و کاري که مشغول فعالیت می باشد با دقت و تیزبینی؛ تغییرات شرایط را تحت نظر داشته باشد و فراتر از آن قابلیت؛ حرکت همگام با تغییرات را نیز در خود داشته باشد. به واقع امروزه سودآوري در بازار، مفهومی بس عمیق تر و حرفه اي تر به خود گرفته و کم ترین اهمال در همگامی تغییرات و نیازهاي بازار؛ می تواند منجر به مرگ واحدهاي صنفی گردد. این تغییر بدین مفهوم است که ارزیابی سودآوري به گونه اي پیوسته ضروري است. هدف پژوهش؛ شناسایی عناصر آمیخته بازاریابی4p)) و تاثیر هر یک از این عناصر بر میزان افزایش سهم بازار و بدست آوردن سودآوری بیشتر در واحدهای صنفی عرضه کننده کالا(پوشاک) که در سطح خرده فروشی مبادرت به توزیع کالا می کنند، می باشد. نتایج بدست آمده نشان می دهد که عوامل آمیخته بازاریابی در افزایش سهم بازار صنایع پوشاک در استان مازندران موثرند. همچنین راهکارهای موجود محصول محور و قیمت محور در افزایش سهم بازار صنایع پوشاک استان مازندران مناسب می باشد اما راهکارهای موجود توزیع محور و ترفیع محور در افزایش سهم بازار صنایع پوشاک استان مازندران مناسب نیست.

کلید واژگان :

آمیخته بازاریابی، سهم بازار، صنعت پوشاک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک