هدف: هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی ناحیه3 شهر کرمانشاه بود. روش تحقیق: روش تحقیق اعمال شده در این پژوهش توصيفي از نوع همبستگي و جامعه آماری شامل تمامي دانشآموزان دختر مقطع راهنمايي ناحيه 3 شهر كرمانشاه كه بالغ بر 1871 نفر در سال تحصیلی 91-90 بود که تعداد70 نفر بر اساس روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. یافتهها و نتایج: با توجه به نتايج بدست آمده ميتوان گفت كه هرچه دانشآموزان از ميزان عزت نفس بالاتري برخوردار باشد، كمتر پرخاشگري ميكند و همچنين بيشتر ميتواند خود را كنترل كند. پرخاشگري به عنوان يكي از اختلالات رواني ميتواند مانع بزرگي در راه موفقيت و پيشرفت فرد باشد، خصوصاً اگر دانشآموز پرخاشگر باشد علاوه بر اين كه نميتواند در كارهايش موفق باشد نميتواند با دوستان و معلمانش نيز ارتباط خوب و مثبتي داشته باشد و اين عامل خود باعث گوشهگيري او ميشود.
کلید واژگان :عزت نفس، پرخاشگری، دانش آموزان، دختر، راهنمایی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک