چکیده :

در دنیای پر چالش و رقابتی امروز هیچ مزیت رقابتی ای بدون داشتن نیروی انسانی متعهد، ماهر و توانمند در هیچ سازمانی پایدار نخواهد ماند. مزیت رقابتی داشتن نیروی انسانی متعهد و با دانش در گرو راضی نگه داشتن منابع انسانی از طریق برقراری و نهادینه نمودن عدالت سازمانی در تمامی ارکان سازمان است. عدالت سازماني ، داراي ابعاد چهارگانه عدالت توزيعي، عدالت رويه اي، عدالت بين فردي و عدالت اطلاعاتي مي باشد. هدف از این مقاله بررسی اثرات عدالت سازمانی بر رضایت شغلی و مزیت رقابتی پایدار، اندازه گیری ميزان ادراك کارکنان از عدالت سازماني و طراحی مدلی اثر بخش برای استقرار عدالت سازمانی در بانک صادرات کرمانشاه می¬باشد. روش پژوهش تحلیلی اسنادی-پیمایشی با استفاده از منابع کتابخانه ای و اینترنتی و توزیع پرسشنامه می باشد. که پس از آزمون فرضیه ها، مدل مفهومي پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاري مورد بررسي و تحليل واقع شد. نتايج حاصل از این پژوهش نشان می¬دهد شناسایی ابعاد مختلف عدالت سازمانی و استقرار آن در تمام رویه ها و فرآیندهای درون سازمانی از قبیل تنظیم عادلانه نظام حقوق و دستمزد، پاداش و ترفیع و ارتقا موجب افزایش رضایت، انگیزش، عملکرد، بهره وری، تعهد و رفتارهای فعال سازمانی در کارکنان می¬گردد.

کلید واژگان :

عدالت سازمانی، رضایت شغلی، مزیت رقابتی پایدار، بانک خصوصی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک