چکیده :

در گذشته مواد اولیه بسته بندی شامل چوب و مشتقات آن، شیشه و قوطی هایی نظیر ورق های فولادی و آلومینیم بودند، اما امروزه به منظور رسیدن به خواص برتر و جنبه های اقتصادی مقرون به صرفه از یک یا ترکیبی چند ماده برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می گردد. بنابراین می توان گفت امروزه صنایع غذایی با محصولات متعدد و مختلف خود کلیه پایه های اساسی بسته بندی را که عبارتند از نگهداری، حفاظت، بازاریابی و توزیع محصول را به کار می گیرد. بسته بندی عاملی است که امروزه به نام یک عامل علم و صنعتی مفید پیشرفته زیادی نموده است و در جهت توسعه بازرگانی داخلی و بین المللی و بهبود روش های عرضه و ایمنی مواد غذایی بسیار موثر بوده است، به طوری که چهره و نمای کالا بوده و خریدار را قادر به شناسایی محصول خواهد کرد. پیام تولید کنندگان به مصرف کنندگان می رساند، اگر پیام، واکنشی مثبت ایجاد کرد ارتباط مهمی برای تضمین فروش آن محصول با بسته بندی موفق خواهد بود بنابراین نقش بسته بندی با یک بازاریابی مناسب کامل می شود. برخی آن را جزیی از راهکار محصول در نظر می گیرند. امروزه فناوری بسته بندی های نوین، کمک شایانی به بازار فروش فرآورده های جدید که آماده مصرف هستند نموده است و همچنین انواع بسته بندی های نوین مواد غذایی سبب افزایش ماندگاری و ضریب ایمنی مواد غذایی می گردد.

کلید واژگان :

بسته بندی نوین، مواد غذایی، ایمنی مواد غذایی، امنیت غذایی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک