چکیده :

اين تحقيق به بررسی ارتباط بین سرمایه گذاری ثابت جدید با استراتژی های مالی شرکت با توجه به میزان فروش در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مي پردازد . برای انجام این تحقیق نمونه ای از 94 شرکت از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انتخاب گردید. در این پژوهش، بررسی ارتباط بین سرمایه گذاری ثابت جدید با استراتژی های مالی شرکت با توجه به میزان فروش برای دوره 1388 الی 1393 صورت گرفت که در مجموع 564 مشاهده برای تحقیق موجود می باشد 282 مشاهده در شرکتهای با فروش بالا و 282 مشاهده در شرکتهای با فروش پایین. روش آماری مورد استفاده در این تحقیق روش رگرسیون چند متغیره است. نتایج حاصل از فرضیات تحقیق نشان دهنده این مطلب می باشد که رابطه بین رشد فروش، نسبت بدهی ها، جریانات نقدی ، توان ایجاد وجه نقد و فرجه تدافعی شرکت با سرمایه گذاری ثابت جدید در شرکتهای با فروش بالا و پایین متفاوت است. بدین صورت که رابطه بین رشد فروش، نسبت بدهی ها، جریانات نقدی ، توان ایجاد وجه نقد و فرجه تدافعی شرکت با سرمایه گذاری ثابت جدید در شرکتهای با فروش بالا به صورت مستقیم می باشد اما در شرکتهای با فروش پایین رابطه ای وجود ندارد.

کلید واژگان :

سرمایه گذاری ثابت جدید ، استراتژی های مالی شرکت ، میزان فروش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک