چکیده :

سازمان¬ها برای رسیدن به درجه¬ای از بلوغ در این شرایط نوین، باید به بهترین وجه ممکن از موفقیت¬ها و شکست¬ها خود درس بگیرند. سرعت و روند تغییرات، افزایش رقابت¬های ملی، منطقه¬ای و بین المللی، جوامع در حال توسعه را وا می¬دارد تا در پی کسب و حفظ مزیت های پایدار خود باشند. امروزه سازمان ها دریافته¬اند که مزیت¬های رقابتی تکنولوژیک، پایه¬ای هستند و تنها مزیت¬های رقابتی پایدار، مبتنی بر مدیریت سرمایه¬های فکری است. سازمان¬ها بارها تکنیک¬های گوناگون کسب مزیت رقابتی را تحلیل کرده¬اند و با استفاده از تغییر و تحولات ناشی از فناوری¬های نوین، روش¬هایشان را توسعه داده¬اند. اما گاه به دلیل اثر بخشی کم و عدم چابکی مورد نیاز برای ادامه حیات در این دنیای پیچیده، از سرعت تغییرات و حرکت سازمان¬ها جا مانده¬اند.(1) چاره¬کار، تغییر و به روز ماندن است که می توان با رو آوردن به یکی از جدیدترین سبک¬های سازمانی یعنی سازمان کارآفرین و ایجاد محیط کارآفرینانه به ماندگاری سازمان ها در صحنه رقابت جهانی کمک کرد .آنچه در این مقاله به آن پرداخته می شود نقش نظام پیشنهادها به عنوان يك نهاد رسمي، در تحقق این امر یعنی سوق دادن سازمان های سنتی به سمت سازمان های کارآفرینی می باشد .

کلید واژگان :

واژگان کلیدی: نظام پیشنهادها ، کارآفرینی ، کارآفرین درون سازمانی ،سازمان کارآفرین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک