چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی وضعیت کیفیت زندگی کاری معلمان مدارس ابتدایی شهر همدان در سال تحصیلی94-1393 بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی به تعداد1542 نفر بود. و حجم نمونه معلمان بر اساس جدول کرجسی و مورگان به تعداد 310 آزمودنی تعیین شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه کیفیت زندگی کاری ریچارد والتون استفاده شد. برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و برای سنجش میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده و 93/0 بر آورد شد. داده ها با استفاده از آزمون t تک گروهی، آزمون tبرای گروههای مستقل ، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که وضعیت کیفیت زندگی کاری معلمان در حد متوسط است. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه بیانگر آن است که از بین مؤلفه های کیفیت زندگی کاری، مؤلفه محیط ایمن و بهداشتی بیشترین میزان و مؤلفه پرداخت منصفانه و کافی کمترین میزان تأثیر را بر معلمان داشتند.

کلید واژگان :

کیفیت زندگی کاری، مؤلفه های کیفیت زندگی کاری.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک