چکیده :

اين پژوهش به بررسي نقش هوش سازماني و يادگيري سازماني در تبيين رابطه بين مديريت دانش و نوآوري سازماني ميپردازد . جامعه آماري پژوهش، شامل كاركنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید بهشتی است. حداقل حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 110 نفر برآورد شد و پرسشنامه ها با استفاده از روش نمونه گيري طبقه اي توزيع و جمع آوري شد. به منظور سنجش روايي ابزار تحقيق از روايي سازه مبتني بر تحليل عاملي تأييدي و براي تعيين پايايي از آلفاي كرونباخ استفاده شد كه مقدار آن 83/0 بدست آمد كه نشان از پايايي مناسب پرسشنامه دارد. فرضيات پژوهش به كمك مدل معادلات ساختاري؛ يعني تحليل مسير بررسي شد. تجزيه وتحليل داده ها با استفاده از نرم افزارهاي SPSS و AMOS صورت گرفته است مطابق نتايج به دست آمده، تأثير مستقيم و معنادار هوش سازماني بر نوآوري سازماني و يادگيري سازماني تأييد شد. تأثير مستقيم و معنادار مديريت دانش بر هوش سازماني و نوآوري سازماني نيز تأييد شد. همچنين مشخص شد كه مديريت دانش توسط هوش سازماني به صورت غيرمستقيم برنوآوري سازماني نقش دارد.

کلید واژگان :

مديريت دانش؛ نوآوري سازماني؛ هوش سازماني؛ يادگيري سازماني.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک