چکیده :

کاربرد گستردۀ وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی به عنوان بخشی مهم از شبکههای توزیع برق هوشمند، نیازمند آن است که قیود مربوط - به کاربران و خود سیستم توزیع به طور همزمان برآورده شوند. ما در مقالۀ جاری به این دو چالش در حضور منابع انرژی تجدید پذیر و بهینهسازی نرخ شارژ پرداخته ایم. ابتدا تعداد، اندازه و مکان بهینۀ نصب منابع تولید پراکنده مورد نیاز در شبکه با هدف به حداقل رساندن تلفات توان و بهبود پروفایل ولتاژ انجام میشود. سپس یکی از مکانهای بهینۀ بدست آمده به عنوان مکان ساخت یک فروشگاه زنجیره ای مجهز به یک پارکینگ هوشمند وسایل نقلیه الکتریکی در نظر گرفته میشود. به جهت ارضای اندازۀ بدست آمده برای منبع تولید پراکنده، یک سیستم انرژی تجدیدپذیر هیبریدِی روی شبکه انتخاب میشود. در گام بعدی بهینهسازی اندازۀ سیستم انرژی تجدیدپذیر انجام میشود تا هزینۀ انرژی کمینه شده و بهترین تعداد متغیرهای تصمیمگیری، که منطبق بر تعداد اجزای سیستم است، مشخص شود. در نهایت، با توجه به عدم قطعیت تقاضا به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن زمانهای ورود و خروج خودروها، بهینهسازیهای نرخ شارژ وابسته به زمان خودروهای موجود در پارکینگ در فاصلۀ زمانی یک ساعته برای 24 ساعت از یک روز انجام میشوند. همۀ مسائل بهینه سازیها با استفاده از الگوریتم ژنتیک انجام شده است. خروجی پارامترهای بهینهسازی شده را میتوان به عنوان گامهای طراحی یک پارکینگ کارآمد دوستدار شبکه برای وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی تلقی کرد. نتایج نشان دهندۀ کاهش تلفات توان اکتیو و بهبود پروفایل ولتاژ باسهای شبکه توزیع مورد مطالعه می باشد.

کلید واژگان :

خودرو الکتریکی هیبریدی، بهینه سازی سرعت شارژ، سیستم انرژی تجدید پذیر هیبریدی، کالیبراسیون، منابع تولید پراکنده، الگوریتم ژنتیک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک