چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی حذف ترس بر علاقمندی به درس املا در دانش آموزان کلاس اول بود و به روش اقدام پژوهی انجام شد. جامعه آماری 30 نفر از دانش آموزان پایه اول ابتدایی بودند. بر این اساس، پژوهشگر با استفاده از روش¬های علمی (مشاهده، مصاحبه، پرسش نامه و مطالعه) به منظور کسب داده¬های لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: همکاران و مدیر، دانش¬آموزان و والدین آنها، کتابها، مجلات، اینترنت، اطلاعات حاصل از پرسشنامه، مشاهده، مصاحبه، بررسی وضعیت خانوادگی دانش آموزان و ارزیابی نتایج املاهای برگزار شده و نوع شرکت جستن دانش آموزان در این کلاس ها، به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راه حلهای پیشنهادی پرداخت. سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حلهای پیشنهادی مبادرت ورزید. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای راه حل¬های انتخابی اقدام نمود که عبارت بودند از: 1-برنامه ریزی کلاسی جهت حضور مادران دانش آموزان مورد نظر در جایگاه خاله ی کلاس در زنگ های املا 2-تشکیل گروه های فعال املا در کلاس 3-تشویق دانش آموزان نمونه درس املا به صورت برچسب های رنگی در نمودار کلاسی 4- تبدیل کلاس ریاضی به درسی شاد و مفرح همراه با خمیر بازی استفاده از آهنگ 5- اجرای روش های متنوع املا 6-نزدیکی عاطفی هر چه بیشتر به دانش اموزان مذکور 7- ارائه بازخوردهای مناسب.

کلید واژگان :

املاء، ترس از مدرسه، اضطراب



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک