چکیده :

هدف اصلی پژوهش ترغیب و علاقمندسازی دانش آموزان به استفاده از کالای داخلی بوده است تا این علاقمندی بر والدین ایشان نیز تأثیر بگذارد و باعث بهبود و رونق تولید شود. این پژوهش از نوع اقدام پژوهی است که به صورت میدانی روی دانش آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی در مدرسه دخترانه هوشمند مهرگان بابل انجام شده است. برای گرآوری اطلاعات از روش های مشاهده، چک لیست، مصاحبه، پرسشنامه، اسناد و مدارک، بهره برده شده است. با توجه به شواهد یک و شواهد دو که نشان می دهد در این پژوهش؛ پس از پایان راه کارهای انجام شده که شامل برگزاری کارگاه های آموزشی جهت ایجاد علاقه و انگیزه در بروز خلاقیت و شناخت استعداد دانش آموزان، برگزاری بازارچه های خیریه و برگزاری نمایشگاه از دست ساخته های دانش آموزان، بالا بردن اعتمادبه نفس جهت ساخت و فروش، یکسان سازی لوازم التحریر با آرم مدرسه است، تغییر در نگرش دانش آموزان و والدین ایشان نسبت به کالای داخلی ایجاد شده و علاقمند به تولید دست ساخته ها (کارآفرینی) و استفاده از کالای داخلی شده اند و در نهایت عادات بد رفتاری (چشم و هم چشمی) نسبت به وسایل دوستانشان نیز کم شده است. با توجه به نتایج تحقیق می توان بیان نمود که راه کارهای اجرایی موجب بهبود نگرش رونق تولید در دانش آموزان می گردد.

کلید واژگان :

کالای داخلی، کارآفرینی، دست ساخته ها، خلاقیت، چشم و هم چشمی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک