بیماری های واگیردار در ادوار مختلف تاریخی، هزینه های مالی و جانی بسیاری را بر جوامع تحمیل کرده است و اپیدمی آنها همیشه با تهدیدهایی توأم است؛ که کسب و کارها را گاهاً به نابودی می¬ کشاند. برخی از کسب و کارها متلاطم شدن محیط را تهدید جدی و برخی نیز که از منظر فرصت می انگارند. با این حال تلاطمات محیطی همواره با فرصت هایی نمود پیدا می کند؛ ویروس کرونا و شیوع آن نیز که هم اکنون جوامع انسانی را درگیر خود ساخته، از این قاعده مستثنی نیست. بر این اساس هدف این مطالعه ارائه الگویی برای تاب آوری استراتژیک کسب و کارهای نوپا در شرایط تلاطمات محیطی ناشی از همه گیری ویروس کرونا است؛ تا بتوانند بقاء و پایداری خود را حفظ کنند. در این راستا، با مروری بر ادبیات نظری، فرصت¬های آشکار و پنهان اپیدمی ویروس کرونا شناسایی و الگویی برای تاب آوری استراتژیک ارائه شده است. نتایج نشان می دهد که پذیرش واقعیت، تحمل پذیری ابهامات، تشکیل تیمهای کاری و شبکه¬سازی، تصمیمگیری های عقلائی مبتنی بر تحلیل محیطی، شناسایی نقاط اهرمی شرکت¬ها و اقدامات کارآفرینانه مهمترین عواملی هستند که موجب استقامت بیشتر کسب و کارها می شود.
کلید واژگان :تاب آوری استراتژیک، تلاطمات محیطی، ویروس کرونا(کووید-19)، کسب و کار نوپا.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6161460696425194
- سال انتشار : 1399
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : هفدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت
- برگزار کنندگان : دانشگاه شهید بهشتی وانجمن علوم مدیریت ایران
- تاریخ ثبت : 1399/12/11 17:26:04
- ثبت کننده : رسول رضائی
- تعداد بازدید : 212
- تعداد فروش : 0