چکیده :

هدف این پژوهش تحلیل کارکردهای آموزشی شبکه های اجتماعی مجازی با تاکید بر مدل سوات است. 180 نفر از دانشجویان رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شد. این پژوهش از بعد هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی_ تحلیلی است. ابزارگردآوری دادها پرسشنامه محقق ساخته با 63 سوال در مقیاس لیکرت 5 درجه ای می باشد. برای تایید اعتبار یا روایی آن از روش محتوایی با بهره مندی از نظر اساتید متخصص و برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد برای تجزیه وتحلیل دادها با توجه به شاخصه های مشخص شده از آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می‌دهد که کارکردهای شبکه‌های اجتماعی مجازی در بعد آموزش از نظر پارامترهای بررسی شده به ترتیب، نقاط تهدید در اولویت اول، فرصت اولویت دوم و قوت ها و ضعف ها در اولویت سوم و چهارم قرار دارند.

کلید واژگان :

کار کرد آموزشی، شبکه های اجتماعی مجازی، مدل SWOT، کرمانشاه



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک