حس تعلق از جمله عواملی است که به ادراک کنشگر از محیط، اشاره دارد و از جمله مفاهیم مهم و کلیدی در جغرافیای انسانی به ویژه جغرافیای فرهنگی محسوب میشود. دانشگاه همواره کانون فرهنگی و اجتماعی جامعه بوده و همواره تأثیرات مهمی در فعالیت، حیاط و پویایی علمی جامعه دارد. در سالهای اخیر با توجه به رشد روزافزون و وسعت تغییرات در روشهای آموزشی، سازگار نمودن بستر یادگیری با نیازهای دانشجویان مورد توجه متخصصین قرارگرفته است. مطالعات نشان می دهد طرح فضاهای آموزشی میتواند باعث رشد و یا بازدارندگی در امر یادگیری باشد. بنابراین عدم توجه به عناصر تشکیل دهندهی فضای آموزشی میتواند اثرات منفی بر روی دانشجویان داشته باشد و بالعکس رعایت این ضوابط و استانداردها میتواند باعث ایجاد حستعلق و اجتماع پذیری دانشجویان نسبت به فضاهای آموزشی گردد. لذا این پژوهش به بررسی و تحلیل مؤلفههای مؤثر حستعلق در راستای اجتماعپذیری دانشجویان به محیطهای دانشگاهی میپردازد. روش مورد استفاده در این مقاله روش توصیفی تحلیلی و مبتنی بر مطالعات کتابخانهای، اسنادی و بررسیهای میدانی میباشد. نتایج حاصل بر ارتباط بین نقش عوامل کالبدی بر اجتماع پذیری دانشجویان تأکید دارد.
کلید واژگان :حس تعلق، فضاهای دانشگاهی، اجتماع پذیری، تعاملات اجتماعی، دانشجویان معماری
ارزش ریالی : 100000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 7152697270244415
- سال انتشار : 1359
- نوع مقاله : چکیده مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ها(فایل کامل مقاله بارگزاری گردد)
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش معلی معماری فضاهای دانشگاهی
- برگزار کنندگان : دانشگاه یزد
- تاریخ ثبت : 1397/03/01 11:35:02
- ثبت کننده : سیده آیدا برکاتی
- تعداد بازدید : 221
- تعداد فروش : 0