جناب آقای دکتر جناآبادی

  با سلام

  احتراماً ضمن عرض ادب و احترام و نیز تشکر به جهت همکاری صمیمانتان با شبکه پژوهشگران ایرانی، با توجه به سابقه درخشان حضرتعالی و اخذ نشان پژوهشگر فرابرجسته، این شبکه در نظر دارد گزارشی از زندگینامه شخصی و علمی تان را در شبکه پژوهشگران ایرانی قرار دهد، لذا خواهشمند است با پاسخ به سوالات زیر ما را در این راه یاری نمایید.


 
1- لطفاًمختصري درمورد بيوگرافي و سوابق علمي و پژوهشي خودتان بفرماييد.


 اینجانب حسین جناابادی در شهریور ماه 1347در علی اباد کتول استان گلستان دیده به جهان گشودم وپس از طی دوران کودکی همراه خانواده به شهرستان زاهدان عزیمت نموده ودوران تحصیلات راهنمایی ودبیرستان را دراین شهر گذرانده ودر سال 1365 با اخذ دیپلم در کنکور سراسری همان  سال  شرکت نموده ودر مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم ودرسال1369 موفق به اخذ درجه لیسانس گردیدم ودوران کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران سپری نموده و پس از اخذ درجه کارشناسی ارشد درسال 1374به عنوان عضوهیت علمی در دانشگاه سیستان و بلوچستان استخدام گردیدم.

در سال 1375ازدواج نموده که ثمره ان 3فرزند 1پسرو2دختر می باشد ونیز درسال 1386به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی ازدانشگاه علامه طباطبایی نایل گردیدم و به عنوان استادیار مشغول به تدریس وتحقیق در دانشکده علوم تربیتی وروانشناسی دانشگاه سیستان وبلوچستان شدم ودرسال 1391به درجه دانشیاری ارتقا یافتم .

 2- اساتید به نام خود را نام ببرید و بگویید کدامیک بیشترین تاثیر را در موفقیت های علمی شما داشته است؟

1-دکتر غلامعلی افروز

2-دکتر مریم سیف نراقی

3-دکتر احمد به پژوه

4-دکتر احمد برجعلی

5-دکتر فرخنده مفیدی

دکتر غلامعلی افروز و دکتر مریم سیف نراقی بیشترین تاثیر را در موفقیت های علمی اینجانب داشته اند که جا دارد همین جا از زحمات این عزیزان سپاس گذاری نمایم.

 3- عمده‌ترین منابعی که از آن‌ها برای به روز کردن اطلاعات خود استفاده می‌کنید چه منابعی هستند؟

منابع علوم رفتاری وعلوم تربیتی علی الخصوص منابع پژوهشی در حیطه روانشناسی واموزش کودکان استثنایی

 
 4- بطور کلی روند فعالیتهای پژوهشی را در کشور عزیزمان ایران  به چه صورت میبینید؟ يكي از مطالبي كه اخيراً برآن تاكيد مي‌شود كاربرد نتايج تحقيقات كاربردي و چرخة ايده تا محصول مي‌باشد، تا چه حد فکر میکنید مقالات شما این چرخه را طی می کنند؟

طبیعی است که امروزه روند فعالیت های پژوهشی در کشو عزیزمان ایران یک سیر صعودی را در پیش رو دارد باتمام مشکلات پیش روی محققان و بحث تحریم های اقتصادی.

مقاله کاربردی عمدتا مقاله ای است که بتواند یکی از معضلات جامعه را حل نماید ویا اینکه حداقل بتواند پیشنهاد های کاربردی به مسولان فرهنگی –اجتماعی-تربیتی بدهد.

 
5 - چه پیشنهاداتی در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی پژوهش برای دانشجویان و یا پژوهشگرهای جوان دارید؟

دانشجویان و پژوهشگران عزیز توجه داشته باشند که ماحصل فعالیت های علمی خودرا در ژورنال های معتبر جهانی که ایندکس های معتبری دارند به چاپ برسانند ونیز مجلاتی که از نمایه معتبری برخوردار نیستند را مد نظر قرار داده و به هیچ عنوان فریب افراد سود جو رادر زمینه چاپ مقالات در نشریات فاقد اعتبار و نمایه نخورند.

 
6- دیروز، ‌مسیر امروز را چگونه می‌دیدید؟ امروز، دیروز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟


 دیروز مسیر امروز خیلی ناهموار بود و به پژوهش توجه زیادی نمی شد اما امروز می بینید که با تمام سختی ها وتحریم ها جوانان دانشجو-اساتید عزیز دانشگاهی ودیگر محققان سعی وتلاش دارند تاجامعه اسلامی ایران را به جهانیان معرفی نمایند ونتایج تحقیقات و پژوهش های خودرا در ژورنال های معتبر جهانی به ثبت برسانند.

امروز راه ناهموار دیروز است که باوجود تمامی تحریم ها که بر کشور عزیزمان تحمیل گردیده بازهم محققان ایرانی باشورو شوق و نشاط وصف ناپذیر مایوس نگردیده و هرروز بیش از دیگر روزها سعی وافر دارند که به تحقیقات خود ادامه دهند باتمام شیطنت ها ولجاجت هایی که برخی از ژورنال های خارجی نسبت به چاپ مقالات محققان ایرانی می کنند.
 

7- شبکه پژوهشگران ایرانی را چگونه ارزیابی می کنید؟ پیشنهادات ارزنده حضرتعالی می تواند در ترقی شبکه موثر باشد.


 شبکه پژوهشگران ایرانی یک شبکه نو پا است که هنوز بسیاری از پژوهشگران جوان از آن بی اطلاع هستند.

این شبکه میتواند حاصل نتایج  دستاورد ها و تحقیقات محققان جوان ایرانی را به نمایش بگذارد تادیگر افراد جامعه و بخصوص جامعه ی علمی و دانشجویان عزیز بتوانند با محققان ارتباط علمی تنگاتنگ برقرار نمایند.

 
پیشنهادات:

شبکه باید بتواند با جامعه ی علمی – محققان وپژوهشگران در تعامل باشد ونتایج تحقیقات ان هارا به دیگر محققان معرفی نماید .

 شبکه پژوهشگران باید گامی موثر درجهت شناسایی و معرفی خود شبکه – اهداف – ویژگی ها و تعاملات اجتماعی بردارد.

شبکه  پژوهشگران می تواند راه را برای محققان هموار نماید و مدافع حقوق پژوهشگران باشد .

شبکه پژوهشگران از طریق رسانه های جمعی می تواند در شناسایی و معرفی پژوهشگران برجسته گامی موثر بردارد

در پایان ارزوی موفقیت برای همه دست اندرکاران این شبکه دارم.

 
در پایان از وقتي كه در اختيار ما قرار داديد، كمال تشكر را داريم.