جناب آقای پروفسور بهرام کاظمی دمنه

  با سلام

  احتراماً ضمن عرض ادب و احترام و نیز تشکر به جهت همکاری صمیمانتان با شبکه پژوهشگران ایرانی، با توجه به سابقه درخشان حضرتعالی و اخذ نشان پژوهشگر فرابرجسته، این شبکه در نظر دارد گزارشی از زندگینامه شخصی و علمی تان را در شبکه پژوهشگران ایرانی قرار دهد، لذا خواهشمند است با پاسخ به سوالات زیر ما را در این راه یاری نمایید.

1- لطفاًمختصري درمورد بيوگرافي و سوابق علمي و پژوهشي خودتان بفرماييد.

 اینجانب بهرام کاظمی در شهر دامنه  ار توابع  شهرستان فریدن استان اصفهان بدنیا امدم . زادگاه  من یک مکان مذهبی بود و حد اقل سه ماه در سال ( محرم، صفر و رمضان) در مساجد مراسم مذهبی برگزار می شد و من در این مراسم شرکت می کردم.   تا کلاس ششم ابتدایی در دامنه  و سه سال دوره اول دبیرستان را در شهر داران مرکز شهرستان و سه سال دوم دبیرستان  را در شهر اصفهان تحصیل نمودم. در انجمن تعالیم اسلامی دبیرستان در شهر اصفهان با اقای دکتر خالقی ، اقای پرورش و اقای صلواتی اشنا شدم که در شکل گیری عقاید مذهبی تاثیر زیادی داشتند.  لیسانس را در دانشگاه اصفهان  و کارشناسی ارشد و دکترا را در دانشگاه تربیت مدرس  تهران تحصیل نمودم.  دوسال به خدمت سربازی رفته ام  و دوران جنگ تحمیلی  علاوه بر خدمات پشت جبهه  شش ماه در جبهه جنگ در منطقه میمک استان ایلام بوده ام.   یک سال بصورت افتخاری با جهاد سازندگی  همکاری داشتم و  یک سال نیز (قبل از باز گشایی دانشگاه) عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان فریدن بودم.  از سال 1368 تا کنون عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران می باشم و شش ماه از سال 1369را در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خدمت نموده ام . تاکنون  عناوینی به شرح زیر در جشنواره های دانشگاه و جشنواره رازی  بدست اورده ام:

پژو هشگر پر تلاش دانشگاه : پنجمين جشنواره  پژوهشي دانشگاه،  سال 1383

پژوهشگر برتر هيات علمي :  هفتمين جشواره پژوهشي دانشگاه،  سال 1385

رتبه اول پژوهشي در بين دانشياران دانشگاه :  هشتمين جشنواره پژوهشي دانشگاه،  سال 1386

رتبه اول پژوهشي در بين استادان دانشگاه :  نهمين جشنواره پژوهشي دانشگاه،  سال 1387

استاد برتر در جشنواره اموزشی دانشگاه،  سال 1387

رتبه سوم جشنواره پژوهشی علوم پزشکی رازی، دیماه 1389

پژوهشگر برتر دانشگاه :  دواردهمين جشنواره پژوهشي دانشگاه،  سال 1390

برای مشاهده رزومه کامل  اینجانب به وب سایت شخصی  به ادرس زیر مراجعه فرمایید:

HTTP://KAZEMI14.PAGE.TL



  2- اساتید به نام خود را نام ببرید و بگویید کدامیک بیشترین تاثیر را در موفقیت های علمی شما داشته است؟

 همه اساتیدی که در دانشگاهها با انها اشنا شدم انصافا در شکل گیری پژوهش و تحقیق در من موثر بوده اند ولی دکتر فریدون مهبودی، دکترسیروس زینلی  و حمید مبتکر تاثیر بیشتری در شکل گیری شخصیت پژوهشی من داشته اند.

3- عمده‌ترین منابعی که از آن‌ها برای به روز کردن اطلاعات خود استفاده می‌کنید چه منابعی هستند؟


اطلاعات خودرا ازمطالعه مقالات منتشره در  مجلات  و از طریق اینترنت بدست می اورم.

 4- بطور کلی روند فعالیتهای پژوهشی را در کشور عزیزمان ایران  به چه صورت میبینید؟ يكي از مطالبي كه اخيراً برآن تاكيد مي‌شود كاربرد نتايج تحقيقات كاربردي و چرخة ايده تا محصول مي‌باشد، تا چه حد فکر میکنید مقالات شما این چرخه را طی می کنند؟

 در سالهای اخیر بعلت تحریم هایی که بر علیه جمهوری اسلامی اعمال شد پژوهش در کشور به سمت محصول محور سوق داده شد و تحقیقی که فقط  به مقاله منجر شود از اعتبار کمتری برخوردار می باشد. طرح های پژوهشی اینجانب نیز محصول محور می باشند  و 60 درصد مقالات نیز همینطور می باشند  اما هنور تحقیقات دیگری برای کاربردی کردن انها لازم است و تعدادی نیز هنوز منتشر نشده اند.

5- پیشنهاداتی در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی پژوهش برای دانشجویان و یا پژوهشگرهای جوان دارید؟

مطالعه و بررسی نیازهای  جامعه- تقویت روحیه نقد پذیری- داشتن شجاعت در ورود به حیطه پژوهش و تحقیق- فرا گیری رموز و تکنیک های تحقیق در رشته مربوطه- احترام به اساتید پیش کسوت- استفاده از تجارب اساتید-

 
6- دیروز، ‌مسیر امروز را چگونه می‌دیدید؟ امروز، دیروز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟


 همه مطالعات  دوران دانشجویی ام بر مبنای حرکت به سمت تکامل علمی و عملی بوده است که بتوانم کاری انجام دهم اما فکر نمیکردم که روزی بتوانم به این مرحله ارتقا پیدا کنم.

امروز فکر میکنم که مطالعات و تحقیقات دیروز مناسب و اثر گذار بوده است.

7- شبکه پژوهشگران ایرانی را چگونه ارزیابی می کنید؟ پیشنهادات ارزنده حضرتعالی می تواند در ترقی شبکه موثر باشد.


استقبال فراوانی از شبکه پژوهشگران ایرانی  در بین اساتید و دانشجویان مشاهده میشود  ولی اظهار نظر در مورد تاثیران هنوز زود است، همینجا اضافه کنم که کار باید تداوم داشته و پایدار باشد تا بتواند جایگاه خودرا در بین مصرف کنندگان حفظ نماید. انشاءالله  که پایدار باشد  و در اینده بتواند به محقیقین در ایران و جهان خدمات رسانی نماید.

در پایان از وقتي كه در اختيار ما قرار داديد، كمال تشكر را داريم.