جناب آقای دکتر محسن شیخ الاسلامی کندلوسی

  با سلام

 

 احتراماً ضمن عرض ادب و احترام و نیز تشکر به جهت همکاری صمیمانتان با شبکه پژوهشگران ایرانی، با توجه به سابقه درخشان حضرتعالی و اخذ نشان پژوهشگر فرابرجسته، این شبکه در نظر دارد گزارشی از زندگینامه شخصی و علمی تان را در شبکه پژوهشگران ایرانی قرار دهد، لذا خواهشمند است با پاسخ به سوالات زیر ما را در این راه یاری نمایید.

 

1- لطفاً مختصري درمورد بيوگرافي و سوابق علمي و پژوهشي خودتان بفرماييد

اینجانب محسن شیخ الاسلامی کندلوسی دانش آموخته مقطع دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی هستم. در سال 1367 در شهرستان نوشهر به دنیا آمدم. در طی سالیان گذشته موفق به چاپ چندین مقاله و کتاب در انتشارات های معتبر خارجی شده ام. مقالات بنده در سالهای 2014 و 2015 به عنوان پر استناد ترین مقالات کشور معرفی شده است. در سال 2016 نیز به لطف خداوند متعال، از سوی تامسون رویترز به عنوان یکی از دانشمندان برتر یک صدم درصد دنیا معرفی شدم.

 

 2-اساتید به نام خود را نام ببرید و بگویید کدامیک بیشترین تاثیر را در موفقیت های علمی شما داشته است؟

اولین معلمان زندگی هر فرد، پدر و مادر هستند، من نیز هر چه دارم از لطف خداوند و دعای خیر آنهاست. بدیهی است در مسیر زندگی علمی حقیر، تمامی معلم ها و اساتید نقش اساسی داشته اند. موفقیت های کسب شده را مدیون اساتید بزرگوارم در دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هستم که هر یک به نوعی بنده را در این مسیر یاری نموده اند.


 
3- عمده‌ترین منابعی که از آن‌ها برای به روز کردن اطلاعات خود استفاده می‌کنید چه منابعی هستند؟

 کتاب­ها و مقالات معتبر تخصصی، مهمترین منابع به روز کردن اطلاعات می باشد.

 
4- بطور کلی روند فعالیتهای پژوهشی را در کشور عزیزمان ایران  به چه صورت میبینید؟ يكي از مطالبي كه اخيراً برآن تاكيد مي‌شود كاربرد نتايج تحقيقات كاربردي و چرخة ايده تا محصول مي‌باشد، تا چه حد فکر میکنید مقالات شما این چرخه را طی می کنند؟

سیر پیشرفت کشور در زمینه تولیدات علمی بسیار خوب بوده است. اما در زمینه ارتباط دانشگاه ها با صنعت، هنوز گام های اساسی پیش رو داریم. ارتباط متقابل این دو می تواند چرخه مذکور را تکمیل نماید.

 

5- چه پیشنهاداتی در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی پژوهش برای دانشجویان و یا پژوهشگرهای جوان دارید؟

تقویت پایه های علمی رشته تحصیلی خود با مطالعه کتب مرجع، یافتن موضوعات جدید با مطالعه مقالات چاپ شده در ژورنالهای معتبر یا با نگاه به مشکلات صنعت، استفاده از تجربیات استاتید مجرب، درس گرفتن از شکست ها و نا امید نشدن و حرکت پیوسته به سوی هدف

 

6- دیروز، ‌مسیر امروز را چگونه می‌دیدید؟ امروز، دیروز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با وجود همه مشکلات دیروز سپری شده است و اکنون باید بر اساس تجربیات دیروز و نیازهای امروز،  طوری برای آینده برنامه ریزی کنیم که بتوانیم از توانایی خود در راستای پیشرفت ایران عزیز استفاده نماییم.

 

 7- شبکه پژوهشگران ایرانی را چگونه ارزیابی می کنید؟ پیشنهادات ارزنده حضرتعالی می تواند در ترقی شبکه موثر باشد.

شکل گیری چنین شبکه هایی منجر به تشویق پژوهشگران به انجام کارهای علمی بیشتر و با کیفیت تر می گردد. در این شبکه کاربران می توانند با تبادل علمی، در زمینه پژوهشی پیشرفت نمایند.