جناب آقای سعید احمدی
با سلام
احتراماً ضمن عرض ادب و احترام و نیز تشکر به جهت همکاری صمیمانتان با شبکه پژوهشگران ایرانی، با توجه به سابقه درخشان حضرتعالی و اخذ نشان پژوهشگر فرابرجسته، این شبکه در نظر دارد گزارشی از زندگینامه شخصی و علمی تان را در شبکه پژوهشگران ایرانی قرار دهد، لذا خواهشمند است با پاسخ به سوالات زیر ما را در این راه یاری نمایید.
۱- لطفاًمختصري درمورد بيوگرافي و سوابق علمي و پژوهشي خودتان بفرماييد.
اینجانب سعید احمدی فرزند عزت متولد یکم مهر سال یکهزار و سیصد و پنجاه و دو شمسی در روستای کمدره از توابع شهرستان پاوه دیده به جهان گشودم.
چهار سال اول دوران ابتدایی را در دبستان نبوت زادگاهم تحت تعلیم آموزگارانم سپری نمودم و از کلاس پنجم ابتدایی(دبستان سلمان فارسی) تا دوره متوسطه(دبیرستان معلم) در شهر زیبا و فرهنگی پاوه در رشته «فرهنگ و ادب» به تحصیل ادامه دادم.
درسال1372 با شرکت در کنکور سراسری در مرکز تربیت معلم شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در رشته ادبیات فارسی پذیرفته شدم و در سال1374 همزمان با فارغ التحصیلی در تربیت معلم با کسب رتبه 500 در کنکور سراسری در دانشگاه کردستان(کارشناسی زبان و ادبیات فارسی) پذیرفته شدم اما چون در مهرماه همان سال در آموزش و پرورش منطقه نوسود به عنوان دبیر مدارس راهنمایی استخدام شدم عملاً رفتن به دانشگاه کردستان برایم غیر ممکن شد و یکسال از مرخصی تحصیلی استفاده کردم که سال بعد متأسفانه علیرغم تلاش فراوان آموزش و پرورش وقت نوسود با مأموریت تحصیلی ام موافقت نکرد و مجبور به انصراف از تحصیل شدم اما دست از تلاش بر نداشتم و سال بعد1376 با شرکت در آزمون فرهنگیان در رشته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی مرکز آموزش عالی فرهنگیان کرمانشاه پذیرفته شدم و بعد از فارغ التحصیلی با شرکت در آزمون جامع سازمان سنجش موفق شدم که تأییدیه مدرکم را هم اخذ کنم و نهایتاً بعد از مدتی وقفه در سال1387 با شرکت در آزمون سراسری و بنا به شرایط سخت زندگی و تدریس در دبیرستانهای شهر پاوه در دانشگاه پیام نور تهران در رشته کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی پذیرفته و در سال1389 به عنوان دانشجوی ممتاز(مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان)فارغ التحصیل شدم.
هم اکنون در شهر پاوه مدیر پژوهشسرای دانش آموزی رشد هستم و در دانشگاه علمی کاربردی آن شهر به عنوان مدرس مدعو مشغول به تدریس میباشم و البته در دوره ای هم در دانشگاه پیام نور پاوه نیزدروس اختصاصی کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را تدریس می کردم.
از جمله سوابق و موفقیت های علمی پژوهشی ام می توانم به موارد ذیل اشاره کنم:
1- تألیف و ویراستاری بیش از 15 عنوان کتاب در زمینه های ادبی، روانشناسی و تعلیم و تربیت.
2- ارایه و چاپ بیش از یکصد و پنجاه مقاله در مجلات و کنفرانس های ملی و بینالمللی.
3- عضو کمیته علمی و داوری چندین کنفرانس ملی و بین المللی
4- عضو فعال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کرمانشاه
5- عضو انجمن روانشناسی تربیتی ایران
6-عضو فرا برجسته شبکه پژوهشگران ایران
6- طراح برتر جشنواره کشوری سنجش و ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش 1395
7- عضو هیات علمی افتخاری گروه ادبیات و زبان شناسی جامعه بین المللی توسعه ارتباطات بین دانشگاهی (ISCDBU
8- پژوهشگر برتر فرهنگی استان کرمانشاه در سال های 90، 93، 94،95
9- معلم نمونه استان کرمانشاه اردیبهشت1396
10- مدرس نمونه دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه اردیبهشت1396
11- عضو هیئت ریسه پنل مقالات برگزیده اولین همایش ملی زنان موفق ایران دانشگاه شهید بهشتی تهران اسفند1395
12- عضو هیئت ریسه پنل مقالات برگزیده اولین همایش بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی دانشگاه باقرالعلوم شهر مقدس قم اردیبهشت1393
۲- اساتید به نام خود را نام ببرید و بگویید کدامیک بیشترین تاثیر را در موفقیتهای علمی شما داشته است؟
حتماً مراد شما از اساتید بنام، معلمین عزیز و شایسته هم هست، لذا بنده نیز بنا بر رسم ادب از معلمین عزیز ابتدایی -که اولین الفبای زندگی ام را آموخته اند- راهنمایی و متوسطه ام تشکر و قدردانی می نمایم؛ از جمله:
آموزگاران ابتدایی: آقایان؛ مرحوم لطیف فرتاش، جهانبخش لطف الهی، برهان مرادی، مصطفی حسام الدینی، محمدحسین بایزیدی، یونس بهرامی، فیض اله نقشی روانسری و توفیق قادری(مدیران: آقایان توفیق اسلامی نیا و محمد کریم پوران تیوش)
دبیران راهنمایی: آقایان؛ صابر حاتمی پور، عطاءالله احمدیانی، محسن نقشبندی، ناصر یزدان پناه، باقی احمدی، مرادپور، کریم لطفی، مرحوم حاج محمد امین امین زاده، طاهر عباسی، محمد رشید پوشه(کنعانیان)، محمد غریب محمودی، احمد امینی، مرحوم غازی خلیلی، جمال رضایی، محمد نعیم حاتمیان، فیروز حاتمی، وزیر عبدی، علی فتاحی، مجیدی،(مدیران: آقایان مرحوم محمد خورشیدی زاد و محمدکریم کارگری)
دبیران موسطه: آقایان؛ سید راغب احمدی، مرحوم یوسف رسول آبادی، حسن شریفی، احمد حکیمی، جهانگیر انصاری، مرحوم صالح، حبیب اله مستوفی، مرحوم ملا ناصر ضیایی، امیر دولتخواه، نریمان زره تن لهونی، عباسعلی قربان نژاد، توران پور، محمد غریب معاذی نژاد، امیر فتحی، ابراهیم نقشبندی، زین الدین انصاریان، جلال زربان، رفیعی، سعدی معاذی نژاد، فیصل حیدر، اسفندیار فلاح، مرحوم خادمی، فریدالدین خالصی، اقبال سابقی، ناصر سابقی، زارعی، مهدیه، حسیب ابراهیمی (مدیران آقایان محمد کریم ژاله و عبدالله کاکابرایی) و ...
مدرسان دوره کاردانی و کارشناسی آقایان:
دکتر عبدالرضا رادفر، دکتر سلیمان محبی، کیومرث بیگ رضایی، دکتر رضا یارویسی، دکتر منصور صادقی، دکتر مصطفی ناصری، ابوالقاسم شیدا، دکتر محمد آرمانفر و ...
در زمینه موفقیت های تحقیق و پژوهش در دوره تحصیلات تکمیلی و بعد از آن علاوه بر خود باوری، پشتکار و جدیت اساتید بزرگواری، نقش داشته اند از جمله:
1- جناب آقای دکتر حسین قاسم پور 2- جناب آقای دکتر احمد علی پور 3- سرکار خانم دکتر بلقیس روشن 4- سرکار خانم دکتر مریم السادات غیاثیان 4- جناب آقای دکتر علی اصغر کاکو جویباری 5- جناب آقای دکتر بهمن زندی 6- دکتر مهدی سمایی و ...
در زمینه تألیفات ادبی؛ مؤلف و محقق زبان و ادبیات کوردی جناب آقای محمد رشید امینی.
و ناگفته نماند که غیر مستقیم هم از نتیجه زحمات و تألیفات اندیشمندان ذیل هم بی بهره نبوده ام:
1- جناب آقای دکتر علی اکبرسیف 2- جناب آقای دکتر فریبرز درتاج3- سرکار خانم دکتر پروین کدیور3- جناب آقای دکتر علی دلاور 5- جناب آقای دکتر اسماعیل بیابانگرد و ...
و در زمینه کسب علوم قرآنی، تفسیر، اخلاق، فقه، تاریخ اسلام و... علامه استاد جناب آقای حاج ماموستا ملاقادر قادری خطیب و امام جمعه معزز و محترم شهرمان که حضور در کلاس تفسیر قرآن و اخلاق آن بزرگوار در مسجد قبا روشنی بخش و مدد راه زندگی ام بوده است که برای آن گرانقدر و همه معلمین و اساتید ارجمند در قید حیات، سلامتی و طول عمر با عزت و برای رفتگان نیز غفران و رحمت واسعه الهی از ایزد منان مسئلت می نمایم.
۳- عمدهترین منابعی که از آنها برای به روز کردن اطلاعات خود استفاده میکنید چه منابعی هستند؟
اگرچه امروزه سایت های مجازی در دنیا یکه تازی می کنند و استفاده از آن ها اجتناب ناپذیر و ضروری است لذا برای بنده همیشه لمس کتاب و کتابخوانی مهمترین و اصلی ترین منبع به روز کردن اطلاعاتم بوده و هست.
۴- بطور کلی روند فعالیتهای پژوهشی را در کشور عزیزمان ایران به چه صورت میبینید؟
از لحاظ تدوین و نگارش پایان نامه ها و مقالات استخراجی مسیر مثبتی در کشورمان در حال جریان است لیکن متأسفانه بیشتر کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در حد استخراج و ارایه مقاله می باشند و کمتر جنبه عملی و کاربردی پیدا می کنند و به نوعی در حد رفع تکلیف راکد می مانند. می طلبد که اساتید بزرگوار و مراکز تحقیق و پژوهش پروپوزال های را اریه دهند یا تأیید کنند که خروجی کاربردی داشته باشند به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت تا شاهد توسعه بیشتر در آن حوزه و حوزههای دیگر باشیم.
آن رابطه تنگاتنگی که باید بین دستگاههای متولی و مولد علم و پژوهش مانند آموزش عالی، آموزش و پرورش، مراکز فنی حرفه ای و صنعتی باشد را شاهد نیستیم مثلاً طبق تحقیقاتی که انجام شده است کمتر کارآفرینی دارای تحصیلات تکمیلی و مربوطه است و حتی کمتر کارآفرینی به نتایج تحقیقات انجام شده در آن حوزه مراجعه می کنند و بعضاً شاید در کوتاه مدت نه اما در بلند مدت به ورشکستگی منتهی شده است. بنابراین این رابطه تنگاتنگ باید بین این سازمانها ایجاد شود تا شاهد ثمره پژوهش هایمان در زمینه های صنعتی و کاربرد آن در آینده باشیم.
ملاحظه بفرمایید چنانچه فرایند و چرخه آموزش، پژوهش، کارآفرینی، تولید در یک راستا حرکت کنند و لازم و ملزوم هم باشند و یکپارچه مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند قطعاً بهتر و سریعتر به صنعت و تولید می رسیم و در زیر سایه صنعت و تولید بهتر یقیناً آموزش و پژوهشهای عینی تر و واقعی تر هم اتفاق می افتد و این مهم لازمه توسعه پایدار هر مملکتی است.
۵- چه پیشنهاداتی در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی پژوهش برای دانشجویان و یا پژوهشگرهای جوان دارید؟
خدمتتان عرض کنم که تحقیق و پژوهش از بنیادی ترین ستون و موتور محرکه توسعه پایدار هر جامعه ای است و بی شک بهره وری از نتایج آن می تواند منبع تصمیمات و اقدامات بنیادین و کلان یک کشور باشد و همچنین به تبع آن می تواند منتج به ارتقای سطح کمی و کیفی تولید علم یک کشور در جهان باشد لذا برای محقق شدن این امر ، تربیت استعدادهای جوان در زمینه پژوهشهای کاربردی و واگذاری امکانات و حمایت و پشتیبانی های لازم از این قشر نخبه است تا ان شاءالله گشایشی باشد به سوی توسعه علم و ارتقای سطح کیفی و کمی پژوهش و شکوفایی همه جانبه کشور.
.
۶- دیروز، مسیر امروز را چگونه میدیدید؟ امروز، دیروز را چگونه ارزیابی میکنید؟
اگر چه سؤال شما را می شود در ابعاد و دیدگاه های مختلف مورد تجزیه و تحلیل و پاسخ قرار داد اما اجازه بفرمایید از منظر شخصی به آن بپردازم:
بدون اغراق عرض می کنم با توجه به اینکه همیشه و در همه حال، اعتقاد به توکل برخدا، پویایی، تلاش، تغییر در وجودم سرشار و جاری بوده لذا همواره با امید و آرزوهای شدنی(نه رؤیایی صرف) به آینده ام نگریسته ام و امروز هم تا این لحظه که در خدمت شما هستم خوشبختانه با توجه به موفقیتهای که در زمینه های مختلف زندگی کسب نموده ام احساسم بر این است که درصد بالایی از امیدهایم به وقوع پیوسته است اگرچه هنوزم به آینده ای بهتر و زیباتر امیدوارم و چاره ای جز این نیست حتی با قبول درد و رنج های اجتناب ناپذیرش آن چنان که مولانا می فرمایید:
«رنج و غم را حق پی آن آفرید تا بدین ضد، خوش دلی آید پدید»
حقیقتاً زنجیره امید و آرزوهای زندگانی توأم با عمل، کاری می کند که ناامیدی ها و شکست های میان این زنجیره نیز به رشته امید بدل شوند.
۷- شبکه پژوهشگران ایرانی را چگونه ارزیابی می کنید؟ پیشنهادات ارزنده حضرتعالی می تواند در ترقی شبکه موثر باشد.
شبکه پژوهشگران ایرانی علیرغم اینکه شبکه ای جوان و نو پاست لذا از لحاظ جذب پژوهشگران محترم در سراسر ایران با فرهنگ ها و قومیتهای مختلف از لحاظ کیفیت و کمیت رشته های مختلف بسیار خوب عمل کرده است و رقابت و ارتباط و انگیزه های پژوهشی و علمی آنان کاملاً مشهود است. انشالله در آینده شاهد جذب شخصیت ها و اساتید بنام دانشگاه های مختلف و مراکز علمی در همه زمینه های مختلف علوم و تحقیقات باشیم و بتوانیم به نحو احسن از نتایج پژوهش هایمان به ویژه پژوهشهای کاربردی در راستای توسعه پایدار مملکتمان ایران عزیز در همه زمینه ها باشیم انشاءالله.
از زحمات همه شما عزیزان زحمتکش شبکه پژوهشگران ایرانی و مدیر محترم آن تقدیر و تشکر می کنم و زندگی ای سرشار از مهربانی، امید، سلامتی و موفقیت را از خداوند منان برایتان مسئلت می نمایم.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار