مروزه ایجاد و توسعه سیستمهای اطلاعات مدیریت، به امری اجتناب ناپذیر در سازمانها مبدل شده است، زیرا این سیستمها اطلاعات لازم را برای آگاهی مدیران سطوح مختلف سازمان و اتخاذ تصمیمات مناسب برای رهبری و کنترل فراهم میآورد. یک کتابخانه نیز به منزله سازمانی مستقل یا زیرمجموعهای از سازمان مادر، تابع اصول مدیریت است. کاربران از کتابخانه انتظار دارند تا حجم عظیمی از اطلاعات و همچنین منابع اطلاعاتی را در اسرع وقت در اختیارشان گذارد. افزایش حجم اطلاعات از یک سو و مشکل همیشگی کمبود بودجه کتابخانه ها از سوی دیگر ضرورت مدیریت بهینه این مراکز را دو چندان می کند. وجود یک سیستم اطلاعات مدیریت در کتابخانه میتواند علاوه بر حل بخش اعظمی از این مشکلات، تاثیر بسیار مثبتی در تصمیمگیریهای مدیریتی داشته باشد. در این پژوهش، ضمن بررسی جایگاه سامانه اطلاعات مدیریت در کتابخانه ها؛ مسائلی از قبیل کاربردهای این سیستم و مزایا و محدودیت های استقرار آن ها مطرح شده است.
کلید واژگان :کتابخانه دانشگاهی؛ مدیریت کتابخانه؛ سیستم اطلاعات مدیریت؛ نرم افزار کتابخانهای
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک