چکیده :

سازمانها از مجرای تعیین و تبیین خوب و بد در برابر گروههای مخالف ذینفع از خود واکنش نشان میدهند. آنها به گونهای عمل میکنند که از دیدگاه مشتریان، نهادها و سازمانهای دولتی، سههامداران و کل جامعه دارای کرداری نیکو باشند؛ رعایت این عوامل تحت عنوان مسئولیت اجتماعی تلقی میشود. تحقیق حاضر با هدف مقایسه شرکتههای مسها ربهری هوايیمهایی جمههوری اسهامی ایهران از من هر مسئولیت اجتماعی انجام شده است. روش تحقیق توصهیفی بهوده و جامعهه آمهاری ایهن تحقیهق شهامل شرکتهای هوايیمایی جمهوری اسامی ایران میباشد که تعداد آنها 8شرکت مهیباشهد. بها توجهه بهه محدود بودن جامعه آماری و هدف تحقیق، کل جامعه آماری مورد يیمهایش رهرار گر تهه و نمونههگیهری انجام نشده است. برای جمعآوری دادهها از يرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. روایی يرسشهنامه به صورت روایی محتوایی و يایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده است. در طراحهی يرسشنامه از ابعاد مسئولیت اجتماعی بنگاه مبتنی بر رویکرد کهارو ( )1991اسهتفاده شهده اسهت. بهرای تجزیه و تحلیل دادهها از روش ویکور4و آنترويی شانون بهرهگیری به عمهل آمهده اسهت. نتهایص حاصهل بیانگر رتبه هر یک از شرکتها، از لحاظ میزان توجه به مسئولیت اجتماعی بنگاه میباشد.

کلید واژگان :

مسئولیت اجتماعی بنگاه، بعد اخلاقی، بعد اقتصادی، بعد قانونی، نوع‌دوستی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک