چکیده :

هدف از پژوهش حاضر مطالعه و سنجش خشونت در بین دانش آموزان مقطع متوسطه استان تهران بوده است. این مطالعه به روش توصیفی-همبستگی بوده و جامعه آماری آن را دانش آموزان مقطع متوسطه استان تهران تشکیل داده است. و تعداد نمونه آن را 385 نفر تشکیل داده اند که به روش تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار این مطالعه شامل پرسشنامه استاندارد خشم اسپیلبرگر (STAXI-2) می باشد. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های همبستگی پیرسون و T مستقل استفاده گردیده است. انسان همواره در پي گوهري بوده تابه كيستي و چيستي خويش راه يابد؛ و هنر و معماري بر آنكه اين هويت را جان مايه خويش قرار دهند.دگرگوني نگرش انسان به جهان، دگرگوني هويت ها را در پي داشت. انسان سنتی جهان را برهه اي مي دانست ميان بودن ازلي و ماندن ابدي: انالله و انا اليه راجعون، و هويت خويش را خارج از جهان مادي جستجو مي كرد. روان شناساني که اعتقادات نظري متفاوتي دارند در مورد چگونگي تعريف پرخاشگري اساساً با هم توافق ندارند. موضوع اصلي اين است که آيا بايد پرخاشگري را براساس پيامدهاي قابل ديدن آن تعريف کنيم يا براساس مقاصد شخصي که آن را نشان مي دهد. انسان مدرن آمده بود تا خود را و جهان را آنگونه كه مي خواست بسازد.اين مقاله به كنكاش در مفهوم خشونت در انسان پردازد. یافته ها حاکی از آن است که بین سبک های خشونت با متغیر سن همبستگی مثبت و معنی دار وجود دارد. همچنین بین سبک خشونت با تحصیلات افراد تفاوت وجود دارد. بین سبک های خشونت و جنسیت پاسخ دهندگان نیز تفاوت معناداری وجود دارد.این یافته ها موید وجود نابسامانی رواشناختی در دانشجویان است و ازآن جایی که قشر دانشجو قشر فعالترو پویاتر اجتماع به شمار می روند لذا توجه جدی مسئولین ذی ربط را می طلبد.

کلید واژگان :

خشونت دانش آموزان ، سنتی،.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک