چکیده :

یکی از روش¬های جلب رضایت مشتریان در اماکن ورزشی، استفاده از عناصر زیباشناختی در کنار ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان است. هدف اصلی این تحقيق، بررسی نقش میانجیگری کیفیت خدمات در رابطه میان زیباشناختی و رضایتمندی مشتریان در اماکن ورزشی استان مازندران است. روش تحقیق توصیفی و از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه¬ی آماری تحقیق، ورزشکاران فعال در 320 سالن ورزشی در سطح استان مازندران بودند که بر اساس جدول مورگان تعداد 384 نفر به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. برای گرد آوری اطلاعات، از پرسشنامه زیبا شناختی کیا (1393)، کيفيت خدمات لیو (٢٠٠8) و پرسشنامه رضایت مشتریان قاسم زاده و همکاران (1393) استفاده شد. داده¬ها با استفاده از آزمون پیرسون و الگو سازي معادله ساختاري و تحليل رگرسيون ميانجي با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس نسخه 22 و نرم افزار تحلیل ساختارهای گشتاوری ایموس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته¬های پژوهش نشان می¬دهد که بین ساخت اماکن ورزشی زیبا و جذاب با بهبود نمای شهر رابطه وجود دارد. بین نمای خارجی و داخلی اماکن ورزشی و میزان رضایتمندی مشتریان رابطه وجود دارد. بر اساس نتایج تحقیق، اثر غیر مستقیم زیبایی شناختی اماکن ورزشی بر رضایتمندی مشتریان از طریق کیفیت خدمات معنادار است.

کلید واژگان :

کیفیت خدمات، میانجیگری، زیباشناختی، رضایت مندی مشتریان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک