چکیده :

این پژوهش باهدف پاسخ به این سؤال که تا چه حد آموزش¬های ضمن خدمت در آموزش‌وپرورش توانسته به اهداف توسعه و ارتقای قابلیت و مهارت‌های شغلی معلّمان جامعه‌ی عمل بپوشاند، انجام شد. افزون بر آن، ضرورت ارزشیابی دوره‌های ضمن خدمت به‌منظور سنجش اثربخش بودن دوره‌ها مورد تأکید قرار گرفت. مطالعات و نتایج پژوهش نشان داد که متأسفانه با توجه به برگزاری حجم انبوهی از دوره‌های ضمن خدمت در آموزش‌وپرورش باهدف بهبود عملکرد معلّمان، گذراندن این دوره‌ها بنا به دلایلی تأثیر چندان مثبتی بر عملکرد حرفه‌ای معلّمان ندارد.

کلید واژگان :

آموزش ضمن خدمت، مهارت حرفه‌ای معلّمان، نیازها



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک