اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان به مشکلی اشاره دارد که در آن دانش آموزان به شدت و به طور مداوم از اینترنت استفاده می کنند و به آن وابسته می شوند که به عنوان اعتیاد به اینترنت شناخته می شود. این مشکل معمولا باعث می شود که دانش آموزان زمان زیادی را در اینترنت بگذرانند و از تکالیف مدرسه، تکالیف و فعالیت های اجتماعی خود غافل شوند. علاوه بر این، اعتیاد به اینترنت ممکن است هزینه های مالی را به دانش آموزان و خانواده های آن ها تحمیل کند، همچنین مشکلات جسمی و عاطفی مانند خستگی، افسردگی، اضطراب، کاهش تمرکز و توجه و ناراحتی های دیگر در این دانش آموزان وجود دارد. به طور کلی اعتیاد به اینترنت به عنوان یک مشکل جدی و محبوب در میان دانش آموزان شناخته می شود که بهتر است به سرعت از آن جلوگیری و درمان شود. نظریههای مرتبط با اعتیاد به اینترنت نشان میدهند که اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان به دلیل عوامل مختلفی مانند فرهنگ، روانشناختی، اجتماعی و رفتاری ایجاد میشود. به عنوان یک راهکار، باید رویکرد چند رشتهای را در پیشگیری از این مشکل اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان انجام داد که شامل رویکردهای روانشناختی، رفتاری، اجتماعی و فرهنگی است. برای پیشگیری از اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان ایران، باید به دو رویکرد پیشگیرانه و درمانی توجه کرد. رویکرد پیشگیرانه شامل آموزش مهارتهای ارتباطی و اجتماعی، ترویج استفاده مسئولانه از اینترنت، ارائه برنامههای آموزشی و پروژههای آموزشی در مدارس و دانشگاهها و همچنین توجه به نقش والدین و مربیان در پشتیبانی از دانش آموزان است. رویکرد درمانی نیز شامل درمانهای رواندرمانی و درمان دارویی میشود که باید با توجه به نوع و شدت اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان ایران انجام شود.
کلید واژگان :انواع اعتیاد به اینترنت، رویکردهای نظری، دانش آموزان
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6168922585325317
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش بین المللی مشاوره، مددکاری اجتماعی و تعلیم و تربیت با رویکرد نگاهی به آینده
- برگزار کنندگان : دانشگاهها و مراکز علمی
- تاریخ ثبت : 1402/04/22 09:54:13
- ثبت کننده : فرشید رستم زاده
- تعداد بازدید : 49
- تعداد فروش : 0