ممیزی بازاریابی


1393/10/16 14:06:02 650
نویسندگان : ابوالفضل معصوم زاده زواره
ناشر : مؤلف
شابک : 9789640481059
سال چاپ : 1393
نوع کتاب : تالیف
مشاهده سایر کتاب های ابوالفضل معصوم زاده زواره

ويژگي كتاب:

فعاليت اصلي بازاريابي در هر بنگاه اقتصادي توجه و پرداختن مداوم به نيازهاي مشتريان و تعبير و تفسير‌ اين نيازها قبل از انجام ساير امور از جمله توليد است.

آشنايي سنجيده و علمي با بازارهاي گوناگون و توانمند‌ي‌ها و كاستي‌هاي هر بنگاه، مستلزم بررسي‌هاي دوره‌اي و مداوم از عملكرد آن بنگاه است. بدون اين بررسي‌ها امكان بهبود در عملكرد يك بنگاه وجود نخواهد شد. ابزار پياده‌سازي اين فرآيند مهم و حساس، مميزي بازاريابي است كه پژوهشي گسترده و همه جانبه در وضعيت كليه اركان و فعاليتهاي بنگاه است. در سايه مميزي بازاريابي مي‌توان فهميد شركت در چه موقعيتي قرار دارد؛ كارايي و اثربخشي فعاليتهاي بازاريابي آن چگونه است و چگونه مي‌تواند به سمت تعالي و پيشرفت حركت نمايد.

مميزي بازاريابي، يک بازنگري و ارزشيابي جامع، سيستماتيک، مستقل و بي‌طرفانه، از اهداف و خط مشي‌هاي اساسي عملكرد بازاريابي و همچنين سازمان، روشها، رويه‌ها و پرسنلي است كه براي اجراي ‌اين سياستها و دستيابي به ‌اين اهداف استخدام شده‌اند.

در اين كتاب تلاش شده تا ضمن معرفي مختصري از دانش بازاريابي، بينش نسبتاً كاملي از مفهوم مميزي بازاريابي و لزوم اجراي آن در سازمانها حاصل شود.

در فصل اول اين كتاب با مفهوم بازاريابي آشنا خواهيم شد. اين فصل زيربناي اساسي براي مطالعه فصول آتي محسوب مي‌شود.

فصل دوم كتاب به معرفي مفهوم مميزي بازاريابي پرداخته است. در اين فصل پس از آشنايي با تعريف مميزي بازاريابي، اهداف و خصوصيات اين نوع مميزي مورد بررسي قرار خواهند گرفت. از ديگر مطالب بيان شده در اين فصل مي‌توان به حوزه‌هاي تحت پوشش مميزي، فرآيند مميزي، مشكلات و محدوديتهاي آن اشاره كرد.

در فصل سوم كتاب انواع چك ليستهايي كه مي‌توان در طول فرآيند مميزي بازاريابي از آنها استفاده نمود آورده شده است. 

اميد است اين كتاب بتواند راهنماي مفيدي براي علاقه‌مندان و همچنين به منظور انجام مميزي بازاريابي در سازمانها باشد.

http://ifiles.ir/marketing-management-books/234-marketing-audit-farsi.html