محل ثبت : اداره کل مالکیت صنعتی
سال ثبت : 1394
مشاهده سایر اختراعات محمد کبریائی
وسایل نقلیه ای که از موتورهایدرونسوز استفاده می کنند بازده پایین و آلودگی زیست محیطی زیادی دارند. وسایل نقلیه الکتریکی نیز در کنار داشتن بازده بالاتر و آلودگی کمتر یا محدوده عملکرد پایینی دارند و یا این که نیاز به زیرساخت های حمل و نقل ویژه ای دارند. از طرفی جایگزینی وسیله نقلیه هیبرید الکتریکی (در انواع سری، موازی و سری موازی) که همزمان مزایای وسایل نقلیه الکتریکی و درونسوز را با خود به همراه داردکاری پر هزینه و زمان بر می باشد.
راه حل ارائه شده وسیله نقلیه هیبرید الکتریکی جداگانه می باشدبه این ترتیب که در وسایل نقلیه ای که حداقل شامل دو قسمت مجزا می باشد، موتور الکتریکی و منبع ذخیره انرژی بر روی قسمت دوم قرار گیرد تا هم توان وسیله نقلیه را افزایش دهد و هم تا حد امکان انرژی زمان ترمز گیری را بازیابی کند.
وسیله نقلیه هیبرید الکتریکی جداگانه بدون تغییر در وسیله نقلیه اصلی ساخته می شود که در نتیجه شامل حداقل دو قسمت و بدنه مجزا از یکدیگر می باشد. به علاوه اینکه امکان استفاده از دو قسمت به تنهایی در شرایط اضطراری وجود دارد.