قوانین اشتراک گذاری مقالات(لطفا مطالعه شود)

- پژوهشگران عزیز برای عضویت نهایی و دریافت کد پژوهشگری در سایت شبکه پژوهشگران ایرانی حداقل باید ۲ مقاله پذیرش شده خود را به اشتراک بگذارند تا پژوهشگر بودن آنها مورد تایید قرار گیرد.
- پژوهشگران می توانند تنها مقالاتی را که حاصل پژوهشهای اصیل خودشان می باشد(به عنوان یکی از نویسندگان مقاله) و در کنفرانس ها، مجلات و ... پذیرش شده است به اشتراک بگذارند(البته درج اسامی تمامی نویسندگان مقاله الزامی است). فرایند بارگزاری مقالات شاید کمی زمانبر و سختگیرانه به نظر برسد ولی به جهت مستند شدن صحیح و همیشگی به نام نویسندگان آن ضروری می باشد. البته بعد از چندبار بارگزاری پژوهشگران مهارت لازم را کسب خواهند نمود و فرایندی است که باید طی زمان صورت گیرد. 

- پژوهشگران گرامی هیچ اجباری در بارگزاری مقالات و فعالیتهای پژوهشی شما وجود ندارد در نتیجه مقالات و دیگر فعالیتهای پژوهشی را که از نظر خودتان دارای شرایط اشتراک گذاری می باشند بارگزاری نمایید. (سایت کپی رایت آنلاین مجلات /  بارگزاری هر نوع طرح و چکیده طرح نظامی، حتی عنوان طرح نیز ممنوع می باشد و در صورت مشاهده حذف می گردد).

- امتیازات مقالات در سایت شبکه پژوهشگران ایرانی با توجه به جدول امتیازات مقالات محاسبه می گردد. و هر پژوهشگر عضو شده در شبکه با توجه به مقالات، طرح ها و ... اشتراک گذاشته خود و امتیاز و اعتبار پژوهشی اخذ نموده می تواند دسترسی رایگان به منابع علمی، اطلاعاتی و امکانات موجود در سایت داشته باشد و همچنین برای دیگر نویسندگان مقاله اشتراک گذاشته شده که عضو شبکه نمی باشند نیز امتیازات و اعتبارات تخصیص داده خواهد شد و برای آنها محفوظ خواهد ماند و هر زمان به عضویت شبکه دربیایند به آنها اختصاص داده خواهد شد.

- علاوه بر اعطای اعتبار پژوهشی اولیه به نویسندگان مقالات، به ازای هر بار فروش ریالی مقالات نیز مبلغ 20 درصد از قیمت مقاله به نویسندگان آن تخصیص داده خواهد شد.

- پژوهشگران گرامی! در هنگام ورود اطلاعات مقاله خود دقت فرمایید. مقاله شما در سایت شبکه پژوهشگران به نام شما و دیگر نویسندگان مقاله مستند خواهد شد. نوشتن اسامی تمامی نویسندگان مقاله الزامی است.
- پژوهشگرانی که اقدام به بارگزاری مقالات دیگران و یا مقالات پذیرش نشده به نام خود نمایند برای همیشه از عضویت در شبکه پژوهشگران ایرانی کنار گذاشته خواهند شد و شبکه هیچگونه حق و حقوقی برای آنها متصور نخواهد شد.
- با توجه به اشتراکی بودن اکثر مقالات و به جهت جلوگیری از سوء استفاده های علمی و همچنین تخصیص اعتبار و امتیاز داده شده در لحظه پذیرش مقاله، مسئولیت حذف کردن یا نکردن مقالات از شبکه به عهده مدیرسایت می باشد.
- در صورت ورود اشتباه و یا نقص در اطلاعات و بارگزاری فایل ناقص مقاله، دیگر نویسندگان مقاله هم امکان استفاده از اعتبار و امتیاز مقاله را نخواهند داشت و مقاله شما با توجه به عدم تطبیق اطلاعات نویسندگان، یا عدم مطلوبیت در محتوا و فایل ارسالی به صورت نیاز به اصلاح تغییر وضعیت خواهد داد. فایل ارسالی باید PDF و آخرین نسخه مقاله باشد(فایل مقاله ای که آخرین اصلاحات روی ان صورت گرفته است و دارای سربرگ مجله یا کنفرانس می باشد).
- بعد از ثبت و مستند سازی مقاله به نام شما و دیگر نویسندگان مقاله، در صورتی که مقاله ای تشابه بیش از حد با مقاله شما داشته باشد، به شما معرفی خواهد شد.
- در صورتی که خدای نکرده اخلاق علمی و پژوهشی در مقاله شما رعایت نشده است از بارگزاری و اشتراک آن صرف نظر نمایید. یکی از اهداف اصلی سایت شبکه پژوهشگران ایرانی ممانعت از سرقت علمی و سوء استفاده های احتمالی(با توجه به نرم افزارهای موجود در سایت) می باشد. و همچنین با مستندسازی مقالات به نام نویسندگان آن، همواره مراقب مالکیت مادی و معنوی مقالات خواهد بود.  
- در صورتی که مقاله ای مورد تایید کارشناسان شبکه قرار نگیرد از نویسنده مورد نظر درخواست مستندات بیشتری از مقاله پذیرش شده را خواهند نمود.
- با توجه به تعداد و نوع مقالات، امتیازات و اعتبارات پژوهشی بر اساس 
جدول امتیازات و اعتبارات محاسبه می گردد.