نوع همکاری : مجری
کارفرما : شرکت تحقیقاتی و فنی مهندسی پولادسا
سال طرح : 1384
مشاهده سایر طرح های دکتر محمد ذوالعدل
انگیزش یکی از ابزارهای مهم در ابقای کارکنان برای تولید نتیجه مؤثر و کارآمد و خلق محیط کاری مثبت و اجرای موفقیت آمیز برنامه های پیش بینی شده در راستای مأموریت ها و اهداف هر سازمان است. بر این اساس و از آنجا که مدل دو عاملی انگیزش هرزبرگ از معروف ترین مدل های کلان انگیزشی محسوب می شود که هم بر اعضای سازمان و هم بر زمینه های سازمانی متمرکز بوده و بیشترین استفاده را در شرکت های صنعتی بزرگ دارا است، لذا این مطالعه شبه تجربی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با هدف تعیین میزان تأثیر نهادینه کردن مدل انگیزش دو عاملی هرزبرگ بر افزایش انگیزش و رضایت شغلی کارکنان کارخانه شیر پاستوریزه پگاه فارس به انجام رسیده است. یافته ها حاکی از آن است که پس از نهادینه کردن مدل انگیزش دو عاملی هرزبرگ در واحدهای پژوهشی از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی شیوه های افزایش انگیزه موفقیت، شیوه های افزایش انگیزه پیشرفت، شیوه های مناسب تشویق و تنبیه، روش های برقراری ارتباط مؤثر بین فردی و شیوه های سرپرستی و مدیریت کارآمد، میزان انگیزش و رضایت شغلی واحدهای پژوهشی در پس آزمون به نسبت پیش آزمون بطور معنادار آماری افزایش یافته است.