نوع همکاری : مجری
کارفرما : دانشگاه علوم پزشکی یزد
سال طرح : __91
مشاهده سایر طرح های سکینه گرایلو
چکیده: مقدمه:رضایتمندی به عنوان یک شاخص کلیدی کیفیت مراقبت های بهداشتی در پیشرفت، تشخیص، درمان و برای برطرف کردن مشکلاتی در دریافت و شناسایی مناطقی که نیاز به بهبودی دارند میسر است. در این پژوهش میزان رضایتمندی مددجویان و بیماران مراجعه کننده ازنحوه ارائه خدمات مراکز بهداشتی درما نی انجام شده است. روش کار:این مطالعه توصیفی مقطعی روی360 مراجعه کننده به بخش های مختلف مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یزدکه بصورت تصادفی از بین کل مراجعین انتخاب گردیدند انجام شد و داده ها بااستفاده از نرم افزار SPSS و با آزمون های مربوطه تجزیه وتحلیل شد. یافته ها :در بین 360نفرشرکت کننده 2/62% زن و 8/37% مرد بودند و2/84 % متاهل بودند، میانگین سنی افراد69/9±81/32 بود، بیشترین علت مراجعه در بخش واکسیناسیون( 1/21%) مشاهده شد. میزان رضایت نمونه ها در مجموع متوسط به بالا بود که 9/31% دارای رضایت متوسط و رضایت 1/68% در سطح خوب قرار داشتند. نتیجه گیری: میزان رضایت مراجعین و در مجموع عملکرد مراکز در سطح استان بطور نسبی خوب بوده، پیشنهاد می شود با برقراری نضارت مستمر براساس نظرات گیرندگان خدمت موجب عملکرد بهتر سیستم شده که سبب جلب مراجعین برای استفاده مداوم از خدمات بهداشتی درمانی شود. واژه های کلیدی:رضایت، مراجعین، خدمات بهداشتی – درمانی ، دانشگاه علوم پزشکی یزد