نوع همکاری : همکار
کارفرما : دانشگاه علوم پزشکی همدان
سال طرح : 1395
مشاهده سایر طرح های آرش خلیلی
ثبت مراقبت هاي پرستاري، به عنوان يكي از مهمترين وظايف حرفه اي پرستاران و يكي از اجزاي مهم مدارك و اسناد پزشكي و پرونده بيماران به شمار مي‏رود و ارتباطي است نوشتاري و دائمي بين پرستار با ساير اعضاي تيم سلامت كه اطلاعات مهمي را در رابطه با وضعيت سلامت، نحوه درمان و روند مراقبتي مددجو به شكلي مستند ارائه مي‏دهد. ثبت با كيفيت اين گزارشات يك گواهي قانوني معتبر در مورد فرآيند و پيامدهاي درماني مددجو محسوب شده و همچنين باعث محاسبه صحيح هزينه هاي بيمار مي شود. در مقابل هرگونه نارسايي در ثبت دقيق اين گزارشات مبين ارايه مراقبت ناكافي به بيمار بوده و پيامدهاي قانوني خاص خود را به دنبال دارد. آموزش چگونگي ثبت صحيح گزارش و بدست آوردن مهارت آن همچون ساير مهارت هاي پرستاري بايد از دوره دانشجويي شروع شود تا پس از فارغ التحصيلي بتوانند به درستي آن را به كار ببرند. درحال حاضر نحوه ثبت اغلب گزارشات دانشجويان پرستاري به شيوه ي توصيفي (سنتي) است كه در بيشتر اوقات نيز مشكلات مددجويان، اقدامات انجام شده و ارزشيابي مددجو پس از اين اقدامات ثبت نمي شود. بنابراين ضرورت مطالعاتي در جهت افزايش كيفيت گزارشات پرستاري، كاهش نواقص موجود و همچنين تحكيم اجرا و ثبت فرآيند پرستاري در حين مراقبت از مددجويان ضروري به نظر مي آيد. براين اساس اين مطالعه با هدف تعيين تاثير آموزش روش پي آي ايي (مشكل، مداخله، ارزشيابي) بر كيفيت گزارش نويسي دانشجويان پرستاري دانشگاه علوم پزشكي همدان انجام خواهد شد.