تاثيرآماده سازي جهت بستري شدن بر اضطراب و ترس هنگام پذيرش كودكان سن مدرسه در مركز آموزشي درماني بعثت همدان
1395/12/27 23:52:11
نوع همکاری : همکار
کارفرما : دانشگاه علوم پزشکی همدان
سال طرح : 1395
مشاهده سایر طرح های آرش خلیلی
غالبا بيماري و نياز به بستري شدن در بيمارستان از جمله اولين بحران هاي حادي است كه كودكان با آنها مواجه مي شوند. بسياري از كودكان حداقل يك بار بستري شدن را تجربه مي كنند. اين بستري شدن و بحران اغلب با جدايي از خانواده و همسالان، درد و رنج و عدم اطمينان از آينده در كودكان همراه است. در اين زمينه بيشترين پاسخ عاطفي كودكان به بستري شدن در بيمارستان، اضطراب و ترس است؛ اين اضطراب و ترس در كوتاه مدت يا بلند مدت مي تواند موجب عوارض رواني، عاطفي و مشكلات رفتاري در كودكان شود. همچنين عامل مهمي در به تاخير انداختن بهبودي كودك است. لذا به منظور كاهش اضطراب و ترس كودكان روش هاي متعدد دارويي و غيردارويي به كار گرفته مي شود. يكي از روش هاي غير دارويي، آماده سازي است كه پرستار به عنوان يكي از افراد كادر درماني كه با كودك بيمار بيشترين تماس و تعامل را دارد در اجراي آن نقش مهمي ايفا مي كند. هرچند آماده سازي جهت بستري شدن حق همه كودكان است اما سالانه ميليونها كودك به دلايل مختلف از اين حق محروم مي شوند. بر اين اساس مطالعه حاضر با هدف؛ تعيين تاثيرآماده سازي جهت بستري شدن بر اضطراب و ترس هنگام پذيرش كودكان سن مدرسه در مركز آموزشي درماني بعثت همدان طرح ريزي شده است.