چگونه توانستیم از وجود دو دانش آموز حافظ و قاری قرآن کریم میزان علاقمندی دیگر دانش آموزان را به قرآن افزایش دهیم؟
1396/03/10 21:14:14
نوع همکاری : مجری
کارفرما : آموزش و پرورش بابل
سال طرح : 1396
مشاهده سایر طرح های محمدباقر فرقانی اوزرودی
هدف از این تحقیق این بود که با استکاده از حضور دو قاری و حافظ قرآن کریم پایه ششم دبستان فرزانه بتوانیم میزان علاقمندی دیگر دانش آموزان کلاس را به قرآن افزایش دهیم که برای رسیدن به این منظور راههای مختلکی را بکار برده ایم که عبارتند از:
1 مسلط شدن خود معلم به روشهای آموزش قرآن جهت تدریس به دانش آموزان -
2 تهیه نوارهای آموزشی قاریان ممتاز داخلی و مسلمان خارجی –
3 دعوت از اولیای گرامی جهت توجیه وآشنایی با روشهای تدریس قرآن –
4 دعوت از اساتید فن و مدرسان متخصص –
5 توجه به بخش مکاهیم آموزش قرآن –
6 استکاده از لوح های فشرده قرآنی –
7 ایجاد انگیزه و تشویق جهت فراگیری قرآن –
8 هدایت و راهنمایی دانش آموزان به سمت رشته های مختلف قرآنی –
9 ایجاد زمینه مناسب و فراهم نمودن امکانات جهت تدریس قرآن –
10 تشویق بجا و شایسته از قاریان و حافظان قرآن جهت انگیزه در دیگر دانش آموزان –
11 گسترش فرهنگ قرآن خوانی و ایجاد کانون های قرآ نی -
با توجه به راهکار های استکاده شده توانستیم دانش آموزانمان را به میزان قابل قبولی از اُنس با قران برسانیم و دراین مسیر موانعی هم چون نداشتن وقت کافی،عدم همکاری اولیاء عدم همکاری برخی شاگردان ،مطلّع نبودن خانواده ها از روشهای درست آموزش قرآن،خستگی برخی دانش آموزان از حجم بالای درسها و کلاسهای فوق برنامه ،جذاب نبودن درس قرآن برای بعضی از دانش آموزان از میزان سرعت پیشرفت یادگیری و آموزش قرآن کاسته بود.