نوع همکاری : مجری
کارفرما : دانشگاه علوم پزشکی تهران
سال طرح : 1395
مشاهده سایر طرح های الهه امتی
چکیده فارسی
مقدمه: عوامل مختلف در استفاده از آرموک باید مورد توجه قرار گیرد تا در این راستا ارائه دهندگان موک بتوانند با توجه به
اهمیت و ضرورت ارتقای بسترهای ارائه دهنده موک ها و نیز افزایش تعداد تکمیل دوره ها و ارتقای دوره ها به تمام عوامل اشاره
شده، توجهات کافی مبذول داشته باشند. لذا هدف مطالعه حاضر تحلیلی از عوامل مختلف در استفاده از آرموک است.
روش: این مطالعه از نوع کاربردی بود که با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است. جامعه پژوهش مطالعه حاضر را کلیه
فراگیران آرموک که به روش هدفمند انتخاب شدند، تشکیل داد. پرسشنامه محقق ساخته به صورت الکترونیک از طریق گوگل
داکس تنظیم شد و به صورت الکترونیک نیز به دو گروه بحث الکترونیک کتابداری و اطلاع رسانی مشهد و ایرانکیس ارسال شد.
داده های به دست آمده بعد از ورود به نرم افزار آماری )اکسل( با استفاده از آمارهای توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: در مجموع نتایج یافته ها حاکی از آن بود که فراگیران هیجان و انگیزه بالا ، اما شایستگی و آمادگی پایین برای شرکت در
آرموک داشتند. عامل " دانش نظری من افزایش یافته است " به عنوان مهمترین نتایج تاثیرات شرکت در آرموک شناخته شد. بیشترین
مشخص گردید. اکثر فراگیران از لپ تاپ، برای شرکت در آرموک ADSL میزان اتصال اینترنتی توسط فراگیران مربوط به اتصال
استفاده کرده بودند. سخنرانی ویدئویی مفیدترین ابزار توسط فراگیران اعلام گردید. بیش از نصف فراگیران از موک انصراف داده
بودند." کمبود وقت" به عنوان مهمترین دلیل انصراف از دوره یا تکمیل نکردن دوره شناخته شد. عامل "به رسمیت شناختن رسمی
موفقیت و توسعه حرفه ای" به عنوان مهم ترین عامل ارتقای تکمیل دوره از نظر فراگیران اعلام گردید.
نتیجه گیری: به منظور ارتقای بسترهای ارائه دهنده موک ها، برنامه ریزان و سیاستگذاران، مدیران ارشد حوزه آموزش عالی در
وزارتین علوم و فناوری، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و نیز ارائه دهندگان بستر آرموک می بایست با آگاهی از عوامل
مختلف در استفاده از آرموک برنامه ریزی های دقیق تری در جهت ارائه بسترهای آموزشی موک، داشته باشند.
واژگان کلیدی: آموزش آنلاین، آرموک، موک، فراگیران