نوع همکاری : مجری
کارفرما : دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
سال طرح : 1396
مشاهده سایر طرح های فرانک موسوی
چکیده مقدمه : مهندسي فرهنگي كشور به دنبال هماهنگي و انسجام بخشي دستگاه های فرهنگي، اقتصادی و سياسي كشور در جهت فرهنگ و ارزش های اسلامي است و از آن جا كه جامعه ايرانى در دوران گذار، تحولات متعددى را تجربه نموده و برآيند اين تحولات تغيير در ارزش ها، رفتارها و به طور كلي فرهنگ خواهد بود و اينكه بسياری از تغييرات در حوزه فرهنگ مطلوب نبوده و اقدامات جزئي در حوزه فرهنگ محكوم به شكست است، بنابراین ملاحظه فرهنگ در سطح ملي و در همه حوزه های سياسي، اقتصادی، اجتماعي و فرهنگي ضرورت مهندسي فرهنگي را بيش از گذشته نمايان ساخته است. روش: پیمایشی از نوع همبستگی، در دانشجویان دکتری دانشگا ه های آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و علوم بهزیستی و توانبخشی تهران که با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای 290 نفروارد مطالعه شدند. یافته ها: از طریق ضریب همبستگی بین نمرات دانشجویان دکتری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در پرسشنامه صلاحیت حرفه ای اساتید و پرسشنامه مهندسی فرهنگی 31/0 برآورد شد. که مثبت و معنادار است . بنابراین فرض صفر رد شده و نتیجه گرفته می شود که بین صلاحیت حرفه ای اساتید و مهندسی فرهنگی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: بین حیطه های پرسشنامه صلاحیت حرفه ای اساتید و مهندسی فرهنگی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و با افزایش صلاحیت: علمی آموزشی ، اجتماعی، شخصیتی رفتاری ، فکری ، حرفه ای ، مدیریتی و فن آوری و اخلاقی اساتید ، ابعاد فرهنگی جامعه نیز افزایش می یابد که در این میان صلاحیت فکری اساتید بیشترین تاثیر را بر ابعاد فرهنگی جامعه دارد. کلید واژه ها : صلاحیت حرفه ای، مهندسی فرهنگی